فونیکسریمکسبهتام

ب ام و زد۴ M۴۰i؛ هیولای کوچک و کم مصرف ارتش Z +عکس

عصر خودرو- ب ام و ام۴۰آی طی ۳.۹ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد که در این زمینه دقیقا مانند تویوتا سوپرا جدید تند و فلفلی است!

ب ام و زد۴ M۴۰i؛ هیولای کوچک و کم مصرف ارتش Z +عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، خانواده Z در ب ام و محلی برای حضور رودسترهای خودروساز آلمانی است که حرف زد از ابتدای کلمه آلمانی zukunft به معنی آینده گرفته شده است.

ب ام و Z نخستین بار، سال 1989 روی خط تولید رفت و تا 2016 در تریم های مختلف تولید شد. البته در فاصله سال های 1992 تا 1995 یک وقفه 3 ساله در تولید این ب ام و ایجاد شد. از سال 2018 بار دیگر تولید Z مورد توجه ب ام و قرار گرفت و از آن زمان تا کنون فقط مدل Z4 را روی خط تولید دارد.

آمار دقیقی که تا سال 2019 را پوشش می دهد، از تولید 585028 دستگاه Z توسط ب ام و حکایت می کند. براساس اطلاعات موجود، ب ام و تولید خانواده Z را در سال 2025 به طور کامل متوقف خواهد کرد.

اکنون یکی از جذاب ترین محصولات ب ام و، خودرو Z4 مدل 2023 در تریم M40i است. این تریم در بازار آمریکا حدود 74 هزار دلار قیمت دارد در شرایطی که تریم پایه زد4 برچسب قیمت 57 هزار دلاری را بر تن دارد.

نمونه ای که تصاویر آن را در مطلب حاضر مشاهده می کنید، یک بنفش زیبا با کد رنگ اختصاصی به نام تاندرنایت متالیک است که از رنگ مشکی نیز به عنوان رنگ مکمل در قسمت های مختلف و از جمله کابین استفاده شده است.

این دلبر باواریایی نماینده ای شایسته برای رقابت با محصولاتی مانند پورشه باکستر، آئودی تی تی رودستر و حتی مزدا میاتا در بازار جهانی است. طراحی اسپرت، بدنه زیبا و البته بسیار جمع و جور شرایطی را فراهم کرده که نمی توان به راحتی از زد4 ام40آی دل جدا کرد.

قبل از اینکه سراغ بررسی این خودرو برویم به یک آپشن عجیب اشاره کنیم. ب ام و برای نصب لوگوی مربوط به 50 سالگی ام از خریدار 200 دلار دریافت می کند!

بافت جلوپنجره زد4 جدید ب ام و در قسمت دماغه مقداری افقی تر و پهن تر شده و مه شکن ها نیز کمی پایین تر رفته اند. رینگ های آلومینیومی اختصاصی 19 اینچی برای این تریم انتخاب شده که طراحی بسیار زیبایی دارند و البته ب ام و در زمینه رینگ یکی از برترین های صنعت خودرو جهان است.

این هیولای کوچک، زیر درپوش موتور خود میزبان تپنده 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ است که برابر با 382 اسب بخار خروجی و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

ب ام و ام40آی طی 3.9 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که در این زمینه دقیقا مانند تویوتا سوپرا جدید تند و فلفلی است!

بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. وزن ب ام و رودستر نیز 1568 کیلوگرم است. این تریم فاقد سامانه تمام چرخ محرک است و یک خودرو عقب محور محسوب می شود. شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 10.2 لیتر، در بزرگراه 7.6 لیتر و در حالت ترکیبی 9 لیتر است.

ب ام و زد4 ام40آی
ب ام و زد4 ام40آی یکی از موفق ترین های بازار جهانی از منظر مدیریت مصرف سوخت محسوب می شود. این خودرو بر رقبایی مانند آئودی تی تی رودستر و همچنین پورشه 718 باکستر در این بخش برتری دارد.

آئودی تی تی رودستر برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 10.2 لیتر، در بزرگراه 7.8 لیتر و در حالت ترکیبی 9.4 لیتر سوخت مصرف می کند. پورشه باکستر نیز در شهر 12.3 لیتر، در بزرگراه 9.4 لیتر و در حالت ترکیبی 10.7 لیتر مصرف دارد.

سیستم تعلیق تطبیقی ام اسپرت به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود تا تجربه ای عالی از فرمان پذیری و پایداری در جاده های پر پیچ و خم وجود داشته باشد.

کابین زد4 ام40آی با اصالت و کیفیت ب ام و تضمین می شود. حضور تریم فیبرکربن و قطعات آلومینیومی انودایز مورد جدیدی در سابقه درخشان ب ام و برای کابین محصولاتش نیست. کیفیت بالای مواد اولیه، پوشش چرم، پدال های ام، نمایشگر 10.3 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی و 12.3 اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 اسپیکر، نورپردازی و نمایشگر هداپ بخشی از جذابیت های کابین ب ام و هستند.

ب ام و زد4 ام40آی مجهز به سطح 2 رانندگی خودران است که این ویژگی به مفهوم حضور فناوری های ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای برخورد، ترمز اضطراری، نوربالای اتوماتیک ،نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو