فونیکسریمکسبهتام

راه اندازی سامانه صدور گواهی اسقاط برای طرح جایگزینی خودرو فرسوده

عصر خودرو- سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو برای طرح جایگزینی خودرو فرسوده (nnhk.ir) از امروز راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه صدور گواهی اسقاط برای طرح جایگزینی خودرو فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، فروردین ماه بود که برخی از مالکان خودروی فرسوده از بسته بودن سایت مراکز اسقاط گله داشتند؛ به گفته یکی از این متقاضیان، اسفندماه در طرح پیش فروش خودروی فرسوده شرکت کرده و برنده شده اند؛ تا 2 ماه فرصت داشتند خودروی خود را تحویل مراکز اسقاط دهند، اما نتوانستند این کار را انجام دهند.


    سخنگوی وزارت صمت قبلا گفته بود: دی ماه 1401 اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد؛ در ماده 10 آن مقرر شد کار گواهی اسقاط از سامانه ستاد مدیریت سوخت به وزارت صمت منتقل شود.

    آقای امید قالیباف افزود: پیرو این اتفاق وزارت صمت تصمیم گرفت سامانه جامعی را طراحی کند که علاوه بر صدور گواهی اسقاط، کار مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها را انجام دهد؛ همچنین مقرر شده که اقدامات لازم برای طرح یک و نیم درصد هم در این سامانه انجام شود.

    وی اضافه کرد: طرح یک و نیم درصدی که (برای مواقعی که گواهی اسقاط خودرو نیست) طبق قانون باید در صندوق توسعه صنایع پیشرفته وارد می‌شد که حالا به صورت تسهیلات به دارندگان خودرو فرسوده تعلق خواهد گرفت.

    سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه اسفند گذشته کار طراحی این سامانه انجام شد، گفت: اکنون خبر خوب این است که هفته آینده کسانی که در قرعه کشی 14 گانه سال گذشته و سال قبل از آن، در قالب طرح جایگزینی خودرو فرسوده شرکت و پیامک دریافت کرده اند، می‌توانند به سامانه nnhk.ir مراجعه کنند و کار صدور گواهی اسقاط را در آن سامانه انجام دهند.

    حالا بعد از گذشت یک هفته، آقای قالیباف از راه اندازی این سامانه خبر داده است.
    به گفته سخنگوی وزارت صمت؛ این سامانه که برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده طراحی شده بود، فعالیت خود را شروع کرده در نخستین گام از تاریخ 26 فروردین ماه، کسانی که در قرعه کشی‌های گذشته برای جایگزینی خودرو فرسوده اقدام کرده بودند، در این سامانه کار خود را کرده اند.

    قالیباف گفت:‌ از 9 اردیبهشت هم در قالب جایگزینی ناوگان‌حمل و نقل عمومی تعداد 10 هزار خودرو سورن آماده جایگزینی تاکسی است که 4 هزار و 500 متقاضی تکمیل وجه کرده اند، ضمن اینکه خودروی 2 هزار و 200 متقاضی پلاک شده و 2 هزار و 300 متقاضی دیگر از 9 اردیبهشت می‌توانند وارد سامانه شوند و ادامه مراحل را برای اسقاط و دریافت خودرو انجام دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو