فونیکسریمکسبهتام

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت:

۵۱ دستگاه خودروی چانگان از گمرک ترخیص شد

عصر خودرو- مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از ترخیص ۵۱ دستگاه خودروی چانگان cs۳۵ به عنوان نخستین خودروهای وارداتی از گمرک خبر داد.

۵۱ دستگاه خودروی چانگان از گمرک ترخیص شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی ضیغمی افزود: این نخستین محموله از یک هزار و 108 خودروی چانگان است که توسط سایپا وارد شده و شنبه 51 دستگاه از آن از گمرک ترخیص شد و سایر خودروها نیز به تدریج روزهای آینده ترخیص می شوند.

    وی با بیان اینکه پس از پنج سال نخستین ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک انجام شده است، اظهار داشت: تغییر فعالان عرصه واردات خودرو از یک سو و همچنین قوانین و مقررات موجود که کمک حال ترخیص خودرو در زمان فعلی تحریم‌ها نیستند، سبب شد تا در عمل ترخیص این خودروها بیش از پنج ماه به طول بیانجامد.

    ضیغمی خاطرنشان کرد: در اسرع وقت قیمت نهایی این خودروها توسط سازمان حمایت تعیین و اعلام خواهد شد.

    وی همچنین از ورود یک هزار و 500 خودروی خارجی دیگر به کشور خبر داد که در فرایند دریافت مجوزهای ترخیص از گمرک هستند و پس از دریافت تاییدیه های استاندارد و همزمان با عرضه، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد.

    مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان داشت: این هزار و 500 خودرو از برندهای فیات، زوتی، هیوندایی، کیا و میتسوبیشی هستند که به مرور عرضه خواهند شد.

    وی یادآور شد: برخلاف سنوات گذشته که قوانین برای صادرات خودرو بسیار سهل بود، امروز و با وجود شرایط تحریمی وارد کنندگان باید به اصطلاح هفت خان رستم را پشت سر بگذارند و به همین دلیل ترخیص نخستین خودروها از گمرک با چالش همراه بوده و بیش از پنج ماه به طول انجامیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط