فونیکسریمکسبهتام

مهلت ۲ ماهه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده برای ثبت نام در سامانه نوسازی

عصر خودرو- ­دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: به برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده مهلت ۲ ماهه برای نام نویسی در سامانه نوسازی (nnhk.ir) داده شده است.

مهلت ۲ ماهه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده برای ثبت نام در سامانه نوسازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سیدامیر احمدی افزود: بعد از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، از تاریخ 10 بهمن 1401 سامانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور مسدود شد و روند کار برندگان طرح جایگزینی خودرو با مشکلاتی مواجه شد.

    وی ادامه داد: متاسفانه انتقال ستاد حمل و نقل سوخت از وزارت راه به وزارت صمت، در زمانی انجام شد که برندگانی در سامانه قدیم ثبت نام شده بودند و روند کار آن‌ها در مراحل اولیه یا پایانی انجام نشده بود؛ با توجه به اینکه حدود 3 ماه سامانه ستاد حمل و نقل سوخت مسدود شده بود، در تاریخ 30 فروردین 1402 سامانه جدید زیر نظر وزارت صمت آغاز به کار کرد و برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده به این سامانه هدایت شدند، اما روند کار به کندی انجام می‌شد.

    دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: تا هفته گذشته ثبت نام اولیه این افراد انجام شد؛ در حال حاضر مالکان خودرو فرسوده که در طرح جایگزینی برنده شدند، پیامکی دریافت کردند که مهلت 2 ماهه مجدد به آن‌ها داده شده تا روند کاری خود را انجام دهند.

    احمدی اضافه کرد: از سازمان گسترش درخواست داریم سامانه جدیدی که راه اندازی شده، قابلیت این را داشته باشد تا مالکانی که قصد شرکت در طرح فروش نقدی را دارند، بتوانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند؛ خودرو‌هایی که ستاره دار هستند یا با حروف بزرگ یا کوچک در برگ سبز ثبت شده است، حتی قابلیت ثبت ندارند و مالکین طرح جایگزینی نگران این موضوع هستند.

    دغدغه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده

    سیدامیر احمدی گفت: مالکان خودرو که به تازگی به مراکز اسقاط مراجعه می‌کنند اطلاعات و مدارکشان در سامانه جدید نوسازی ثبت می‌شود و روند کارشان به راحتی انجام می‌شود، اما مالکانی که مدارکشان قبل از سال 1402 در سامانه ستاد حمل و نقل و سوخت ثبت شده متاسفانه اطلاعاتشان در این سامانه جدید وجود ندارد و مراکز اسقاط خودرو به دلیل نبود اطلاعات قادر به انجام روند کار این افراد نیستند.

    وی ادامه داد: با توجه به پیامکی که خودروسازان برای این مالکان ارسال کردند و مهلت تا پایان اردیبهشت 1402 برای آن‌ها در نظر گرفته شده دغدغه‌ای برای این مالکان ایجاد شده است.

    دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور افزود: از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت در خواست می‌کنیم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود تا این افراد بتوانند در مهلت قانونی از مزایای طرح جایگزینی خودرو بهره‌مند شوند ضمن اینکه برای رفع نگرانی این افراد در صورت امکان، مجددا پیامکی برای این مالکان ارسال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو