فونیکسریمکسبهتام

فروش خودروهای روسی سه برابر شد

عصر خودرو- فروش خودروهای سواری جدید در روسیه در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۲.۷ برابر افزایش یافته است.

فروش خودروهای روسی سه برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، داده‌های آژانس تحلیلی Avtostat در روز پنجشنبه نشان داد که فروش خودروهای سواری جدید در روسیه در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه در سال 2022، 2.7 برابر افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، در ماه گذشته در مجموع بیش از 75 هزار دستگاه خودروی جدید فروخته شد که 8 درصد بیشتر از ماه مارس است.

    براساس گزارش این وبسایت، 44 درصد از خودروهای فروخته شده مارک‌های چینی و 35 درصد دیگر ساخت روسیه هستند. مجموع سهم خودروهای کره جنوبی، ژاپنی، اروپایی و آمریکایی به کمی بیش از 20 درصد کاهش یافت.

    پرفروش‌ترین برند در کشور لادا روسی (33.4 درصد) و محبوب‌ترین مدل لادا گرانتا (24.3 درصد) بود. در میان خودروسازان خارجی، چری پرفروش ترین برند چینی و کراس اوورجیلی کولری پرفروش ترین مدل بود.

    خروج شرکت‌های غربی و ژاپنی از بازار خودرو روسیه، فرصتی را برای بازیگران رو به رشد این صنعت مانند چین و ایران فراهم کرده است.

    خودروسازان چینی توسعه بزرگی را در بازار روسیه آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود در سال جاری به سهم 60 درصدی از کل فروش برسند. چین در سال گذشته بیش از 160000 خودرو به روسیه صادر کرد که بیش از دو برابر سهم خود از بازار خودرو این کشور را افزایش داد.

    پیش بینی می‌شود خودروسازان ایرانی نیز امسال فروش خود را در روسیه آغاز کنند.

    کارشناسان می‌گویند این وضعیت می‌تواند صنعت خودروسازی روسیه را نیز تقویت کند. خودروساز AvtoVAZ پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد تولید خود را در سال جاری دو برابر کند و به بیش از 400000 خودرو برساند. به گزارش سرویس مطبوعاتی این شرکت، ظرفیت تولید 500000 دستگاه خودرو در سال را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط