فونیکسریمکسبهتام

کـاهش هـزینه‌های تاکسیرانان با کاهش عوارض نقل و انتقال تاکسی

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از حذف مبلغ سه درصدی قیمت کارشناسی خودرو در فرآیند نقل و انتقال تاکسی‌ها خبر داد.

کـاهش هـزینه‌های تاکسیرانان با کاهش عوارض نقل و انتقال تاکسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مهدی وحدت کار با اشاره به مشکلات اقتصادی تاکسیرانان و توجه ویژه به این قشر محترم در مدیریت جدید شهری گفت: با توجه به اهمیت حمایت از تاکسیرانان زحمتکش و همچنین عادلانه تر شدن دریافت بهای خدمات و نیز در راستای برنامه ریزی مناسب و هدفمند درخصوص کاهش دریافتی های مصوب از تاکسیرانان تصمیم گرفتیم مبلغ 3 درصدی قیمت کارشناسی خودرو در فرآیند نقل و انتقال تاکسی‌ها را که پیش از این به طور میانگین مبلغی حدود دو و نیم میلیون تومان توسط تاکسیرانان پرداخت می شد را حذف و مصوبه تازه‌ای را جایگزین آن کنیم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در توضیح این خبر افزود: ما در جریان مشکلات تاکسیرانان هستیم. هر سال طبق جدول وزارت اقتصاد و دارایی، ارزش قیمت خودروها بر اساس قیمت کارشناسی به سازمان ارائه می‌شد و سازمان مبلغ سه درصد از ارزش خودرو را محاسبه و به‌عنوان هزینه فرآیند نقل‌وانتقال از تاکسیرانان دریافت می‌کرد. با توجه به افزایش روزافزون قیمت خودروها به این نتیجه رسیدیم این مبلغ از توان تاکسیرانان خارج است و به همین دلیل طرح جایگزین پیشنهاد شد.

    وی با بیان اینکه مصوبه «تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در سال 1402» از سوی شورای شهر ابلاغ شد، در خصوص طرح جایگزین اظهار کرد: در همین مصوبه با حذف پرداخت سه درصد قیمت کارشناسی در فرآیند نقل و انتقال خودرو فقط مبلغ 700هزار تومان به‌عنوان مبلغ بهای خدمات منظور شد که از این مبلغ 70درصد قدرالسهم شرکتها و 30درصد قدرالسهم سازمان تاکسیرانی خواهد بود.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای کاهش هزینه های تاکسیرانان شهر تهران است و ما هم‌چنان تلاش می‌کنیم موارد دیگری را برای ارایه خدمات رفاهی این عزیزان بررسی و به نتیجه برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو