فونیکسریمکسبهتام

نحوه فروش خودروهای داخلی و وارداتی درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی می‌شود

عصر خودرو- کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی سه شنبه این هفته (۱۹ اردیبهشت ماه) میزبان نمایندگان وزارت صمت برای تعیین تکلیف نحوه فروش خودروهای وارداتی و تولید داخل است.

نحوه فروش خودروهای داخلی و وارداتی درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  ایرنا، دستور کار این هفته (16 تا 20 اردیبهشت) کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد که بر این اساس 6 وزیر برای پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان مجلس در تعدادی از کمیسیون ها حاضر می شوند.

    کمیسیون اصل 90

    در جلسه امروز شنبه 16 اردیبهشت این کمیسیون به پرونده اختلاف برخی نهادها بر سر املاک یکی از دستگاه ها با حضور نمایندگان ثبت اسناد استان تهران، سازمان اموال و املاک کوثر، نماینده حقوقی وزارت آموزش وپرورش، شهردار منطقه 3 و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان رسیدگی می شود. همچنین در کمیسیون فرهنگی این کمیسیون پرونده مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

    این کمیسیون در روز یکشنبه 17 اردیبهشت نیز موضوع اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با حضور رئیس کل گمرک برگزار می کند.

    کمیسیون اصل 90 مجلس در روز دوشنبه 18 اردیبهشت نیز میزبان وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی برای بررسی موضوع وصول مطالبات مالیاتی از ابربدهکاران مالیاتی و نیز ابهامات مرتبط با آزادسازی سهام عدالت است؛ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز با حضور مسئولان سایر دستگاه های مرتبط با موضوع زمین و مدیریت اراضی دولتی، موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را توضیح می دهد.

    اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه 19 اردیبهشت نیز موضوع رسوب کالاها در بنادر و گمرکات را با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مربوطه شامل گمرک، بنادر و دریانوردی، اموال تملیکی، بازرگانی دولتی، پشتیبانی امور دام، مناطق آزاد، صمت و استاندارد را بررسی می کنند.

    معاون حمل و نقل وزارت صمت، رئیس ستاد مصرف سوخت و فرمانده راهور نیز درباره مشکلات اجرای قانون جوانی جمعیت (واگذاری خودرو به مادران)، نوسازی خودروهای فرسوده و همچنین نحوه فروش خودروهای وارداتی و تولید داخل توضیحاتی ارائه خواهند داد.

    چهارشنبه 20 اردیبهشت نیز وزیر ارتباطات همراه با مدیران عامل اپراتورهای تلفن ثابت و همراه علاوه بر تشریح آخرین وضعیت راه اندازی فیبر نوری، درباره تعرفه های تلفن های ثابت و همراه با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس توضیحات لازم را ارائه می دهند.

    کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی

    اعضای این کمیسیون در جلسه یکشنبه 17 اردیبهشت شنونده توضیحات نماینده وزارت اقتصاد درباره اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و آخرین اقدامات وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف در خصوص بارگذاری مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی مجوزها خواهند بود.

    کمیسیون آموزش و تحقیقات

    اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز در نشست دوشنبه 18 اردیبهشت طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

    کمیسیون اجتماعی

    نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در روزهای دوشنبه و سه شنبه 18 و 19 اردیبهشت ابتدا (دوشنبه) بررسی لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی با حضور نمایندگان وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، سازمان های برنامه بودجه و اداری و استخدامی و معاونت های حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری و مرکز پژوهش های جلس و دیوان محاسبات را در دستور کار دارند و سپس (سه شنبه) برخی مواد از لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنها را با حضور نمایندگان برخی دستگاه های مرتبط و نهادهای فرهنگی و نیز کارشناسان بررسی خواهند کرد.

    کمیسیون اقتصادی

    اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روزهای دوشنبه و سه شنبه (18 و 19 اردیبهشت) علاوه بر رسیدگی به لایحه ساماندهی کولبری و اشتغال پایدار مرزنشینان، گزارش نهایی کارگروه بررسی طرح اصلاح قانون اتاق بازررگانی را خواهند شنید.

    کمیسیون امنیت ملی

    نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست دوشنبه 18 اردیبهشت این کمیسیون میزبان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوال محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس هستند؛ سپس به ادامه بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری مدیران دو یا چند تابعیتی (دارای تابعیت مضاعف) می پردازند.

    کمیسیون شوراها

    نمایندگان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از شنبه 16 تا چهارشنبه 20 اردیبهشت نشست خواهند داشت و طرح و لوایح مختلف از جمله طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری (اعاده شده از شورای نگهبان) و نیز ایرادات مجمع عالی نظارت مجمع تشحیص مصلحت نظام را بررسی می کنند.

    کمیسیون انرژی

    علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست یکشنبه 17 اردیبهشت کمیسیون انرژی مجلس حاضر می شود تا به سؤالات 10 تن از نمایندگان پاسخ دهد.

    اعضای این کمیسیون در نشست های روزهای شنبه 16 و یکشنبه 17 اردیبهشت نیز شنونده گزارش پیشرفت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی خواهند بود و پس از آن وضعیت تراز سوخت مایع کشور (بنزین و گازوئیل) و میزان قاچاق سوخت با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با مبارزه با قاچاق سوخت (نفتی، انتظامی و امنیتی) را مورد بررسی قرار می دهند.

    کمیسیون برنامه و بودجه

    اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در روزهای دوشنبه و سه شنبه 18 و 19 اردیبهشت رسیدگی به لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 را در دستور کار دارند.

    کمیسیون بهداشت

    نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این هفته تنها دوشنبه 18 اردیبهشت دور هم جمع می شوند تا علاوه بر بررسی آین نامه راه اندازی مراکز ترک اعتیاد با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط، به بررسی نحوه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با حضور نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اداری و استخدامی بپردازند.

    کمیسیون صنایع

    اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روزهای شنبه تا چهارشنبه 16 تا 20 اردیبهشت نشست دارند که مهمترین موارد مورد بررسی، لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت 2 و بررسی مشکلات شرکت مخابرات است.

    کمیسیون عمران

    وزیر نیرو دوشنبه در جلسه دوشنبه 18 اردیبهشت کمیسیون عمران مجلس برای پاسخ به پرسش 10 تن از نمایندگان حاضر می شود. 5 معاون وزیر راه و شهرسازی هم برای توضیح آخرین پروژه های عمرانی حوزه راه و مسکن در جلسات یکشنبه 17، دوشنبه 18 و سه شنبه 19 اردیبهشت این کمیسیون حاضر می شوند و موضوعات مرتبط با پروژه ریلی خوی به فطور، مشکلات و چالش های صنعت حمل و نقل هوایی و مشکلات عمران و مسکن شهری را به نمایندگان توضیح می دهند.

    کمیسیون فرهنگی

    سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم دوشنبه 18 اردیبهشت به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود تا به سؤالات دو تن از نمایندگان پاسخ دهد؛ معاون وزیر ارشاد هم مشکلات صنعت نشر را تشریح می کند. مشکلات حوزه رسانه نیز در جلسه سه شنبه 19 اردیبهشت این کمیسیون مرود بررسی قرار می گیرد.

    کمیسیون قضایی

    اعضای کمیسیون قضایی مجلس ابتدا در روز دوشنبه 18 اردیبهشت لایحه پلیس اطفال و نوجوانان را بررسی می کنند و سپس در روز سه شنبه 19 اردیبهشت به بازدید از بیمه مرکزی خواهند پرداخت.

    در سایر روزهای هفته نیز اعضای این کمیسیون بررسی لایحه حفظ کرامت و حفاظت از زنان در برابر خشونت را در دستور کار دارند.

    کمیسیون کشاورزی

    اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی این هفته به بازدید از خوزستان و مشکلات بخش کشاورزی این استان می پردازند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو