فونیکسریمکسبهتام

چرا ۴ خودروی سایپا در سامانه یکپارچه فروش خودرو، قیمت ندارند؟

عصر خودرو- امروز در حالی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی فعال شده که هنوز قیمت ۴ خودرو نهایی نشده و همچنان در سازمان حمایت در دست بررسی قرار دارد.

چرا ۴ خودروی سایپا در سامانه یکپارچه فروش خودرو، قیمت ندارند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، از صبح امروز سامانه یکپارچه فروش خودرو به آدرس https://esalecar.ir/ برای انتخاب 5 اولویت خودرویی برای متقاضیانی که از تاریخ 20 تا 29 اردیبهشت ماه 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی و مسدود کرده باشند، فعال شده است.

    در این بین از 23 خودروی عرضه شده، قیمت نهایی 4 محصول سایپا شامل ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک، کوئیک مدل GX و اطلس هنوز مشخص نشده و حتی زمان تحویل نیز شفاف نیست و عبارت «تحویل از نیمه دوم سال 1402 به بعد» نوشته شده است.

    این در حالیست که متقاضیان مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید خودرو در حساب بانکی خود مسدود کرده‌اند با این حال نمی‌دانند خودروی مدنظر را با چه قیمتی قرار است تحویل بگیرند؛ در واقع مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

    ‌نکته مهم اینکه در حالی این محصولات در سامانه یکپارچه در معرض فروش گذاشته شده‌اند که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

    سازمان حمایت در حال بررسی قیمت 4 خودرو

    در این راستا پی گیری هااز شورای رقابت حکایت از آن دارد که با توجه به اینکه این 4 خودرو، خودروهای جدید محسوب می‌شوند و صورت‌های مالی حسابرسی شده ندارند در چرخه بررسی قیمت در سازمان حمایت هستند.

    در حال حاضر سازمان حمایت در حال بررسی قیمت این خودروها است و بعد از اعلام به کارگروه خودروی شورای رقابت، قیمت‌ها از سوی شورا ابلاغ و در نهایت اعلام می‌شود.

    قیمت (مصوب شورای رقابت) خودروهای عرضه‌شده در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو در کارخانه به‌شرح زیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو