فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی خط تولید سلول‌های لیتیوم یونی در هند

عصر خودرو- استارتاپ لاگ ناین (Log۹) موفق به راه‌اندازی یک واحد تولیدی سلول‌های لیتیوم یونی در هند شد. راه‌اندازی این کارخانه جدید سهم بازار قابل‌توجهی را در صنعت باتری‌ خودروهای الکتریکی برای این شرکت نوآور به دنبال خواهد داشت.

راه‌اندازی خط تولید سلول‌های لیتیوم یونی در هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، لاگ ناین که یک استارتاپ فعال در حوزه باتری است، پس از آنکه یک سال پیش قول افتتاح اولین خط تولید تجاری سلول‌های لیتیوم یونی (Li-ion) در هند را داده بود، تعهد خود نسبت به سهامداران را عملی کرد. این کارخانه که در بنگالور واقع شده است، باتری‌هایی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و ذخیره انرژی با تمرکز بر تولید سلول‌های لیتیوم - تیتانیوم-اکسید (LTO) و لیتیوم آهن فسفات (LFP) تولید می کند.

    با ظرفیت اولیه 50 مگاوات ساعت (MWh)، انتظار می‌رود که این تأسیسات به بازار رو به رشد خودروهای برقی خدمت قابل توجهی کند.

    کارخانه جدید توانمندی تولید سلول‌های استوانه‌ای شکل با ظرفیت‌هایی از سری 22 تا 66 را دارا می‌باشد. این شرکت در مراسم رونمایی از این خط تولید، علاوه بر معرفی قابلیت تولید باتری‌های «LTO» و «LFP»، از سیستم مدیریت باتری (BMS) خود نیز رونمایی کرد که دارای مکانیسم‌های کنترل قدرت و الگوریتم‌های «SoX» برای برنامه‌های کاربردی ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر است.

    این استارتاپ همچنین از استراتژی و توانمندی فناوری خود برای شارژ سریع باتری‌های «LFP» در شبکه‌های شارژ عمومی و با حفظ عمر چرخه باتری و همچنین فناوری‌های خنک‌کننده، طراحی سلولی و مکانیسم‌های کنترلی خبر داد.

    آکشای سینگال مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این استارتاپ فعال در حوزه هاردتک، در این رونمایی با افتخار از افتتاح اولین خط تولید تجاری سلول‌های لیتیوم یونی (Li-ion) در هند یاد کرد و از تیم این استارتاپ برای کمک‌هایشان قدردانی کرد.

    وی همچنین برنامه ابتکاری «Log9 Rise» برای تعامل دانشگاهی را معرفی کرد که هدف آن تقویت استعداد در اکوسیستم فناوری‌های باتری در هند است. این استارتاپ از زمان آغاز به کار خود در سال 2015 میلادی، باتری‌های مختلفی تولید کرده که از آن جمله می‌توان به سری «RapidX» برای وسایل نقلیه الکتریکی دو چرخ اشاره کرد.

    با تقاضای فزاینده این کشور برای انرژی پاک و بازار پر رونق خودروهای برقی، لاگ ناین فعالیت‌های خود را افزایش داده تا شروع به ساخت یک کارخانه تمام عیار در حومه بنگالورو کند.

    لاگ ناین برنامه‌های توسعه‌ای خود را با کمک مالی 40 میلیون دلاری جمع‌آوری شده در اوایل سال جاری به سرپرستی «Petronas Ventures and Amara Raja Batteries Ltd» تقویت کده است. این استارت‌آپ بیش از 3000 باتری «EV» را در بیش از 20 شهر هند از جمله دهلی، بنگالورو و چنای عرضه کردده است.

    محصولات لاگ ناین از جمله «Nanocaps»، از فوق‌خازن‌های سه ولتی پیشرفته استفاده می‌کنند که فناوری آن بر مبنای 16 پتنت برای سنتز گرافن و محصولات مبتنی بر گرافن است. این باتری‌ها، انرژی و چگالی توان بالاتری داشته و در عین حال نشتی جریان را به حداقل می‌رسانند. علاوه بر این، پیل‌های سوختی آلومینیومی این شرکت، یک منبع انرژی قابل دوام بوده که می‌تواند برای کاربردهای مختلف استفاده شود.

    با توجه به هدف‌گذاری دولت هند برای ارائه مشوق‌های دولتی و ظهور استارت‌آپ‌های فعال در حوزه باتری‌های مورد نیاز در صنعت خودرو، لاگ ناین در موقعیت خوبی قرار داشته تا از این بازار رو به رشد نهایت استفاده را ببرد. با وجود چالش‌های موجود در دسترس بودن مواد خام و کمبود نیروی کار ماهر، چشم‌انداز بازار باتری لیتیوم یونی در هند امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

    پیش‌بینی می‌شود که بازار داخلی باتری‌های لیتیوم یونی در سال 2022 میلادی درآمد 4٫29 میلیارد دلاری داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود به دلیل افزایش تقاضا برای باتری‌های «EV» تا سال 2031 ارزش این بازار به 25٫3 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو