فونیکسریمکسبهتام

برای جلوگیری از سرقت پژو پارس چه کنیم؟

عصر خودرو- براساس آخرین آمار، بیشتر از ۸۰ درصد از خودروهای سرقتی در کشور مربوط به پنج نوع خودرو پراید، پژو ۴۰۵، سمند، نیسان و البته پژو پارس است که با توجه به سیستم ایمنی نه چندان قوی این خودروهای تولید داخل، چندان عجیب نیست. بنابراین قبل از اینکه حادثه احتمالی رخ دهد، باید چاره‌ای بیندیشید و احتمال دزدی این دارایی ارزشمندتان را به صفر برسانید.

برای جلوگیری از سرقت پژو پارس چه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مقاله 7 راهکار برای جلوگیری از سرقت پژو پارس معرفی می‌کنیم. فقط 5 دقیقه مطالعه این مطلب کافی است تا همه روش‌های ساده و کاربردی جلوگیری از دزدیده شدن خودرو پرشیا خود را بیاموزید.

    شماره شناسایی خودرو (VIN) را روی ماشین پژو پارس حک کنید

    بعد از خرید پژو پارس و قبل از هر کاری، با استعلام قیمت جی پی اس خودرو، ردیاب مناسبی تهیه و روی ماشین نصب کنید تا در صورت دزدیده شدن خودرو، بتوانید به راحتی سارق را به دام بیاندازید. سپس شماره شناسایی خودرو یا VIN را روی پنجره‌ها یا سایر قسمت‌های قابل مشاهده پژو پارس حک کنید. به این ترتیب در صورت دزدیده شدن ماشینتان، پلیس راحت‌تر می‌تواند خودرو را شناسایی کند و آن را به شما برگرداند. همچنین در چنین شرایطی سارقان تمایل کمتری به دزدیدن خودرو شما خواهند داشت؛ چرا که با وجود VIN حک شده روی ماشین، برای فروش مجدد خودرو دردسر بیشتری دارند.

    برای جلوگیری از سرقت پژو پارس ماشین را در جای امن و روشنی پارک کنید

    احتمال سرقت خودرو در جاهای خلوت و تاریک به مراتب بالاتر از مکان‌های روشن و پررفت‌وآمد است. حتی الامکان پژو پارس را در پارکینگ‌های خصوصی یا عمومی معتبر پارک کنید تا از دیدرس سارقان دور باشد. هر چه بیشتر طول بکشد تا مجرمان به خودروی شما دسترسی داشته و در واقع موانع بیشتری بر سر راه آن‌ها قرار داشته باشد، احتمال اینکه خودرویتان را مورد هدف قرار دهند، کمتر می‌شود. در صورتی که پارکینگی در نزدیکی نیافتید، حتما ماشین را در جای روشن و به‌ویژه نزدیک بانک پارک کنید. تجهیزات امنیتی و دوربین‌های مداربسته در چنین محل‌هایی باعث می‌شود سارقان قید ماشین شما را بزنند.

    مهم‌ترین نکته جلوگیری از سرقت پژو پارس: اشیای قیمتی را در ماشین نگذارید

    اشیای قیمتی مانند کیف پول، تلفن همراه، کیف لپ‌تاپ و هر کالای ارزشمند دیگری سارقان را جذب خودروی شما می‌کند. بنابراین این نوع وسایل گران‌قیمت را در خانه بگذارید. اما اگر باید چیز مهمی به‌همراه داشته باشید، آن را به هیچ عنوان در معرض دید قرار ندهید. بهترین کار این است که قبل از رسیدن به مقصد موردنظر، اشیای قیمتی را در صندوق عقب قرار دهید؛ زیرا بسیاری از سارقان در پارکینگ‌ها کمین کرده و به دنبال افرادی هستند که وسایل را به صندوق عقب منتقل می‌کنند تا در فرصتی مناسب و به محض دور شدن مالک خودرو، دست به کار شوند.

    شما می توانید در کنار استفاده از ردیاب خودرو، از انواع ردیاب کوچک و قوی برای ردیابی اشیا قیمتی همچون کیف پول، لپ تاپ و ... نیز استفاده کنید. در این صورت حتی اگر اشیا قیمتی را از درون خودروی شما به سرقت ببرند، می توانید با ارائه موقعیت مکانی به پلیس، شانس خود را برای کشف لوازم مسروقه افزایش دهید.

    از نصب دزدگیر باکیفیت برای جلوگیری از سرقت پژو پارس غافل نشوید

    در صورتی که خودرو شما از قبل به سیستم هشدار صوتی مجهز نیست، دستگاه ضدسرقت باکیفیتی تهیه و روی ماشین نصب کنید. برخی دزدگیرها به سیستم ارسال پیامک مجهز هستند و در صورت دزدیده شدن ماشین، به صورت خودکار با پلیس تماس می‌گیرند. همچنین سروصدای دزدگیر که ناخودآگاه توجه دیگران را جلب می‌کند، باعث می‌شود سارقان دست و پای خود را گم کنند و از خیر سرقت ماشین شما بگذرند. به همین ترتیب وجود ابزارهای امنیتی دیگری که قابل رویت هستند، مانند قفل فرمان یا چراغ چشمک‌زن سیستم هشدار می‌تواند سارقان را از دزدیدن ماشین شما منصرف کند.

    برای جلوگیری از دزدیده شدن پژو پارس سوئیچ یدک را به همراه داشته باشید

    برخی افراد عادت دارند که سوئیچ یدک ماشین را در زیر خودرو یا محل مشابهی مانند صندوق عقب قرار دهند تا در صورت جا ماندن سوئیچ در خودرو و قفل شدن ماشین، بتوانند به داخل دسترسی داشته باشند. اما به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهید؛ چرا که سارقان می‌دانند دقیقا باید کجا به دنبال سوئیچ یدک بگردند. با وجود اینکه قفل شدن خودرو دردسرهای زیادی دارد، اما به دردسرهای به مراتب بیشتر سرقت احتمالی ماشینتان فکر کنید.

    قدرت نصب ایموبلایزر را برای جلوگیری از سرقت پژو پارس دست کم نگیرید

    سارقان می‌توانند به راحتی درب ماشین‌های ایرانی را باز کنند و آن‌ها را به سرقت ببرند، اما شما می‌توانید با استفاده از سیستم ضدسرقت خودرو از این کار جلوگیری کنید. نحوه کارکرد ایموبلایزر به این صورت است که یک قفل نرم افزاری روی کامپیوتر خودرو نصب می‌شود تا از روشن شدن موتور بدون باز کردن قفل جلوگیری کند. به عبارت دیگر، با وجود چنین قفل نرم افزاری، هر چقدر هم که استارت زده شود، موتور روشن نمی‌شود و به این ترتیب احتمال دزدیده شدن پژو پارس شما به صفر می‌رسد.

    بهترین راه جلوگیری از سرقت پژو پارس: جی پی اس یا ردیاب نصب کنید

    آگاهی از باکیفیت‌ترین ردیاب‌های ماشین اولین چیزی است که بعد از خرید هر نوع وسیله نقلیه باید در نظر داشته باشید؛ چرا که هر چقدر هم درباره روش‌های جلوگیری از سرقت پژو پارس یا هر خودروی دیگری اطلاعات داشته باشید، باز هم سارقان یک قدم جلوتر از شما هستند و احتمال دزدیده شدن ماشینتان وجود دارد.

    تاکنون انواع مختلفی ردیاب برای پژو پارس طراحی شده است که هر کدام قابلیت‌های متفاوت ولی کارکرد تقریبا مشابهی دارند. شما می‌توانید بعد از نصب جی پی اس خودرو در هر لحظه از موقعیت مکانی خودروی خود آگاه بوده و کاملا آن را زیر نظر داشته باشید. ضمن اینکه در صورت دزدیده شدن ماشین، با وجود جی پی اس پلیس بسیار راحت‌تر می‌تواند خودروی شما را پیدا کند.

    خرید بهترین و باکیفیت‌ترین ردیاب برای پژو پارس از جی پی اس خودرو

    در این مقاله 7 راهکار کاربردی برای جلوگیری از سرقت پژو پارس را توضیح دادیم. با رعایت این موارد احتمال دزدیده شدن ماشین شما به صفر نزدیک می‌شود. با این حال، در هر شرایطی باز هم احتمال سرقت خودرو وجود دارد. نصب جی پی اس یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که باید برای تضمین امنیت خودروی خود انجام دهید. شما می‌توانید انواع ردیاب‌های باکیفیت را با قیمتی مناسب از وب‌سایت جی پی اس خودرو به نشانی gpskhodro.com سفارش دهید و با تکیه بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا، دیگر دغدغه‌ای برای از دست دادن چنین سرمایه‌های ارزشمندی نداشته باشید.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو