فونیکسریمکسبهتام

رونمایی تویوتا از نسل جدید فناوری باتری خودروهای برقی

عصر خودرو- تویوتا موتور اعلام کرد باتری‌های با کارایی بالا، حالت جامد و فناوری‌هایی برای بهبود برد و عملکرد و کاهش هزینه‌های خودروهای الکتریکی خود معرفی خواهد کرد.

رونمایی تویوتا از نسل جدید فناوری باتری خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تویوتا موتور اعلام کرده است که باتری‌های حالت جامد برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی را تولید خواهد کرد و فناوری‌ که وعده ذخیره‌سازی انرژی بیشتر و شارژ سریع‌تر را به بازار می‌دهد، نزدیک‌تر می‌کند.

    این خودروساز ژاپنی که مورد انتقاد برخی سرمایه‌گذاران به دلیل کندی در عرضه مدل‌های برقی قرار گرفته است، گفت که انتظار دارد تا سال 2026 فروش سالانه 1.5 میلیون خودروی برقی داشته باشد.

    این خودروساز اعلام کرد که در حال توسعه روشی برای تولید انبوه باتری‌های حالت جامد است که قصد دارد در سال های 2027 تا 2028 تجاری‌سازی کند. سهام تویوتا امروز(سه شنبه) 4.45 درصد افزایش یافت و به 2161 ین رسید.

    تولید انبوه باتری برای خودروهای برقی در بازار توسعه کمتری داشته است. تویوتا گفت که بر مشکل دوام باتری‌های حالت جامد غلبه کرده است که راه را برای تولید آن هموار می‌کند و انتظار می‌رود در سال‌های 2027 تا2028 آغاز شود. باتری‌های حالت جامد در دستگاه‌های الکترونیکی کوچک مانند ساعت‌های هوشمند استفاده شده‌اند.

    این خودروساز گفت که یک خودروی الکتریکی با باتری لیتیوم یون کارآمدتر تولید خواهد کرد که بردی معادل 1000 کیلومتر (621 مایل) خواهد داشت.

    رئیس تویوتا اظهار کرد که نسل بعدی خودروهای برقی باتری‌دار را در سطح جهانی و به عنوان یک خط تولید کامل در بازار از سال 2026 عرضه خواهیم کرد. تویوتا همچنین فناوری‌های دیگری را که قصد دارد برای کاهش هزینه‌های خودروهای برقی و باتری‌های خود به کار گیرد را ارائه کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز 8584 خودروی برقی در ماه آوریل، در سراسر جهان، از جمله تحت برند لکسوس فروخت که برای اولین بار بیش از یک درصد از فروش جهانی خود را در یک ماه به خود اختصاص داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط