فونیکسریمکسبهتام

کلاهبرداری از ۳۵۰ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو

عصر خودرو- رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که به بهانه ثبت نام خودرو اقدام به کلاهبرداری از ۳۵۰ نفر از مردم کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری از ۳۵۰ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه امسال تعدادی شهروند به کلانتری 140 باغ فیض مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کردند که به روش ثبت نام خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. در همین راستا نیز تیمی از ماموران کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

    وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم به بهانه ثبت نام خودرو 200 میلیارد ریال از مالباختگان دریافت کرده ولی خودرویی را به آنان تحویل نداده است، گفت: در ادامه بررسی‌های پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد و رفتار متهم تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت. تا اینکه سرانجام در ساعت 19 همان روز این فرد دستگیر و به همراه نماینده‌ای از شکات به مقر انتظامی منتقل شد.

    رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، اظهارکرد: این فرد در جریان بازجویی‌هایی اولیه به جرم خود اقرار و اعتراف کرد که از 350 نفر مبالغی را به بهانه فروش خودرو دریافت کرده، اما خودرویی را به آنان تحویل نداده است.

    معظمی گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات ماموران برای شناسایی دیگر مالباختگان و کشف جرائم احتمالی همچنان ادامه دارد.

    وی همچنین با هشدار به مردم برای پیش‌خرید خودرو گفت:‌ مردم عزیز حتما توجه داشته باشند که باید از مکان های معتبر اقدام به خرید خودرو کرده و فریب وعده هایی از قبیل ثبت نام ماشین و ... را نخورند. برای پیش‌فروش خودرو هم باید به سایت‌های معتبر و مورد تایید وزارت صمت و شرکت‌های خودروسازی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم