فونیکسریمکسبهتام

دارنده بالاترین تعداد خودروهای الکتریکی در جهان کیست؟

عصر خودرو- شرکت سوئدی کامیون‌های خودران برقی Einride انتظار دارد با همکاری با شرکت پستی پست‌نورد (PostNord) اسکاندیناوی، انتشار دی‌اکسیدکربن نروژ را در سه سال آینده تا ۲۱۰۰ تن کاهش دهد.

دارنده بالاترین تعداد خودروهای الکتریکی در جهان کیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نروژ بالاترین تعداد خودروهای الکتریکی در جهان به ازای هر نفر را دارد و هدفش این است که تمامی وسایل نقلیه سنگین تا سال 2040 آلایندگی صفر داشته باشند و انتشار دی‌اکسیدکربن را تا 4.4 میلیون تن یا نزدیک به 9 درصد از انتشار سالانه این کشور کاهش دهند.

    رابرت فالک، مدیرعامل شرکت Einride گفت با توجه به کار پیشگام نروژ در برقی‌کردن وسایل نقلیه مسافربری، منطقی است که آنها باید نقشی پیشرو در برقی‌ کردن خودروهای باری سنگین نیز داشته باشند. پست‌نورد با استفاده از کامیون‌های الکتریکی Einride، تحویل سوخت فسیلی خود را در نروژ بیش از 1500 کیلومتر در روز کاهش خواهد داد.

    کارشناسان اظهار کردند که بسیاری از کالاها را می‌توان با وسایل نقلیه بدون آلایندگی حمل کرد که در نتیجه مزایای زیست‌محیطی قابل‌توجهی به همراه دارد. شش کامیون در این ماه در اسلو مستقر خواهند شد اما هدف این است که تا ژوئن 2024 به 35 کامیون برقی متصل شود.

    بر اساس گزارش رویترز، فناوری خودران کامیون‌های باری در سال‌های اخیر توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است زیرا ارزان‌تر و آسان‌تر از خودروهای خودران عرضه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط