فونیکسریمکسبهتام

فرصت دوباره خرید خودرو برای ۳ درصد باقیمانده متقاضیان

عصر خودرو- مقرر شد برای سه درصد باقیمانده متقاضیان که در دور دوم خرید خودرو از سامانه یکپارچه، خودرویی به آنها تخصیص داده نشده فرصت دوباره ای در شهریورماه داده شود.

فرصت دوباره خرید خودرو برای ۳ درصد باقیمانده متقاضیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بعد از اعلام نتایج دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه،  تکلیف ثبت نام کنندگان مشخص شده و متقاضیان می توانند از 25 خرداد ماه نسبت به برداشت 100 میلیون تومان مبلغ بلوکه  در حساب وکالتی خود اقدام کنند البته برخی بانکها در رفع مسدودی حساب وکالتی مردم تعلل می کنند که همین امر باعث شده تا رئیس سازمان حمایت با ارسال نامه ای به مدیران عامل بانکها و موسسات اعتباری خواستار همکاری سیستم بانکی برای رفع مسدودی حساب وکالتی مردم شود.

    بعد از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان، خودروساز موظف است هرگونه فراخوان طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمان‌بندی و نوبت‌دهی انجام‌شده، اعلام نماید، بنابراین خودروسازان به‌مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

    قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت‌دهی‌شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می‌باشد.

    به تمامی نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند طبق زمانبندی تا پایان سال 1403 براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق خواهد گرفت.البته با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور ماه برای سه درصد باقیمانده افراد، ضمن حفظ اولویت آنها امکان انتخاب خودروی جدید فراهم می شود که زمان آن توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد.

    بنابراین آن دسته از افرادی که در مرحله دوم خودرویی به آنها تخصیص داده نشده می توانند در شهریورماه نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه یکپارچه اقدام کنند. علاوه براین مباحثی در خصوص عرضه خودروی تی 90 شاهین با موتورجدید و تارا اپشنال در دور سوم فروش طرح خودرو مطرح شده که هنوز این موضوع به تایید مسئولان صنعت نرسیده است چرا که به اعتقاد آنها همچنان پرونده طرح دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه باز است و بعد از تعیین و تکلیف متقاضیان این طرح برنامه ریزی ها برای مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

    فردا نتایج ثبت نامی های متقاضیان طرح خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه منتشر می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت نسبت به تعیین تکلیف ثبت نام خود مطلع شوند.

    به همه متقاضیان طرح جوانی جمعیت و طرح خودروهای فرسوده در سال 1402 خودرو تخصیص داده می شود. به متقاضیان طرح خودرو فرسوده فردا می توانند در جریان ثبت نام خود قرار بگیرند.

    در برخی از خودروها از جمله کوئیک اس و ایکس 22 پرو تمام سفارشهای متقاضیان پوشش داده می شود. اما در برخی از محصولات که تقاضای بالایی دارند از جمله شاهین، اس ام سی، اس ایکس 5 تاریخ تحویل آنها به سال 1403 موکول شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو