فونیکسریمکسبهتام

خودروی برقی که در ۶ دقیقه شارژ می‌شود

عصر خودرو- یک شرکت انگلیسی موفق به تولید باتری برای خودرو‌های برقی شده که در عرض ۶ دقیقه شارژ می‌شوند و استفاده از این نوع اتومبیل‌ها را جذاب‌تر می‌کنند.

خودروی برقی که در ۶ دقیقه شارژ می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» شرکت نیوبولت موفق به طراحی باتری شده که شارژ شش دقیقه‌ای خودرو‌های برقی را ممکن می‌کنند.

    باتری یادشده با موفقیت بر روی خودروی 2023 لوتوس الیس نصب شده است. متوسط زمان سوخت گیری خودرو‌های مصرف کننده سوخت‌های فسیلی دو دقیقه است و سازندگان خودرو‌های برقی در تلاش هستند هر چه سریع‌تر به این رکورد دست یابند.

    در مجموع سوخت گیری شش دقیقه‌ای به اندازه کافی سریع است و این کار را به یک توقف سریع و راحت در بزرگراه تبدیل می‌کند و خودروسازان را از مصرف منابع طبیعی بیشتر و تولید باتری‌های بزرگتر آسوده می‌کند تا بتوانند برای مدت زمانی قابل قبول رانندگی کنند.

    محققان این بار روی باتری کار کرده‌اند که از اکسید نیوبیم تنگستن در آند خود استفاده می‌کند و در نتیجه چگالی آن افزایش یافته و توانایی شارژ سریع‌تر را دارد. این فناوری تقریباً نهایی شده و سال آینده در دسترس خواهد بود. خودروی یادشده با یک بار شارژ باتری مذکور می‌تواند مسیری 250 کیلومتری را طی کند و پس از 2000 بار شارژ مکرر قابلیت‌های خود را حفظ کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم