فونیکسریمکسبهتام

به‌منظور کاهش مصرف سوخت خودرو و کاهش هزینه‌ تمام‌ شده تولید تحقق یافت

شیشه سبز سولار خودرو بومی‌سازی شد

عصر خودرو- شرکت ساپکو با همراهی شرکت شیشه قزوین و با هدف ارتقای زیبایی خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تمام‌شده تولید، خودکفایی در تولید شیشه‌ سبز سولار خودرو را در دستور کار قرار داده و طی چهار سال از سال ۱۳۹۸ موفق به بومی سازی و تولید انبوه این شیشه شد.

شیشه سبز سولار خودرو بومی‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، شیشه‌ سولار بومی‌سازی شده تاکنون در محصولات خانواده 206 و 207 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مطابق برنامه‌ریزی به زودی بر روی خودرو تارا اتوماتیک نسخه V4 تعبیه خواهد شد.

    براساس این گزارش، کاهش حدود 50‌ درصدی قیمت تمام شده شیشه بومی‌سازی نسبت به شیشه وارداتی مشابه در پی قطع وابستگی به خرید خارج و کاهش ارزبری از جمله دستاورد‌های این پروژه به‌شمار می‌رود.

    شیشه سولار نوعی شیشه از انواع شیشه های سبز خودرو است که به‌دلیل دارا بودن لایه گیرای اشعه‌های مضر خورشیدی و اکسید هشت‌ درصدی آهن در آن، میزان عبور انرژی خورشیدی به داخل کابین را تا کم‌تر از 50درصد کاهش داده و زمینه‌ساز کاهش دمای خودرو از پنج تا هشت درجه سلیسیوس نسبت به شیشه سبز معمولی و کاهش مصرف سوخت خودرو به‌دلیل استفاده کمتر از کولر می‌شود؛ در حالی که شیشه‌های سبز معمولی پنج درصد اکسید آهن دارند.

    استفاده از شیشه سولار که از سال 2000میلادی توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان طراحی و بهره‌برداری شده است، نقش بسزایی در افزایش زیبایی ظاهری خودرو، پیش‌گیری از آسیب دست و صورت راننده و سرنشینان در اثر تابش اشعه های مضر خورشید، حفظ اجزای داخلی کابین خودرو از جمله داشبورد و قطعات پلیمری، بهبود عملکرد کولر خودرو و نیز وضوح و شفافیت دید راننده دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط