فونیکسریمکسبهتام

سدان جدید پارس خودرو با چه مشخصاتی به بازار می آید؟

سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو

عصر خودرو- سهند؛ جدیدترین سدان پارس خودرو و محصولی برپایه پلتفرم X۲۰۰ گروه خودروسازی سایپا است که پس از سدان هایی نظیر تیبا و ساینا عملا به سومین مرحله بلوغ توسعه خودرو سدان بر پایه این پلتفرم قدم گذاشته و اکنون در حال گذراندن آخرین مراحل آزمون های استاندارد برای ورود به بازار است.

سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۰
  • سهند
  • سهند
  • سهند
  • سهند
  • سهند
  • سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو
  • سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو
  • سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو
  • سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو
  • سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو
  • سهند با دست پر در یک قدمی بازار خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سهند بر پایه شش محوریت مهم طراحی شده که در صدر آن طراحی داخلی و خارجی به روز و متمایز با دیگر محصولات پارس خودرو و گروه خودروسازی سایپا است. ارائه تنوع در تیپ های مختلف با سطوح مختلف امکانات، تمرکز روی رشد کیفیت قطعات و تولید خودرو، رعایت استانداردهای زیست محیطی و ایمنی، قوای محرکه با عملکرد اقتصادی و شبکه خدمات پس از فروش گسترده از مهمترین کلیدواژه های طراحی و توسعه سهند از سوی پارس خودرو بوده است.

سهند سدانی در کلاس B است که با تمرکز مستقیم روی استفاده به عنوان یک خودرو خانواده طراحی شده و هدف آن حضور در بازار داخلی و بازارهایب صادراتی است. پارس خودرو درنظر دارد تا از نیمه دوم سال 1402، تولید انبوه تیپ های مختلف این خودرو را به تدریج آغاز کند.

شخصیت ظاهری جدید
چراغ های عقب افقی تمام LED سهند مهمترین مشخصه ظاهری آن است. همچنین حجم های جدید روی سپر و خطوط روی درب موتور هیجان بیشتری نسبت به سدان های پیشین بر پایه این پلتفرم القا می کنند و طراحی چراغ های جلو نیز هیجانی و به دور از محافظه کاری است.

در داخل کابین الگوگیری از طراحی، متریال و آپشن های کاربردی محصولات موفق به چشم می خورد. مهمترین تمرکز در کابین سهند روی بیشترین فضای ممکن برای سرنشینان بوده است و حجم پردازی ادوات با دقت ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است. طراحی جدید صندلی ارگونومیک انجام و سعی شده تا روی افزایش کیفیت متریال داخل کابین تمرکز بیشتری نسبت به محصولات قبلی صورت بگیرد.

تیپ بندی های متنوع
سهند قرار است در سه تیپ بنزینی دنده ای، بنزین اتوماتیک و دوگانه سوز دنده ای به بازار عرضه شود. هر کدام از این مدل ها در دو تیپ از نظر سطح امکانات عرضه خواهد شد تا متناسب با بودجه و سلیقه متشریان باشد. از مهمترین امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، سانروف، رینگ های آلیاژی دو رنگ، نمایشگر لمسی، آینه های برقی تاشو اتوماتیک با گرم کن، صندلی های برقی با روکش چرم، استارت بدون کلید، دوربین 360، هشدار نقاط کور و ... اشاره کرد که برخی از آن ها برای اولین بار در یک خودرو ایرانی به چشم می خورد.

نسل بهبودیافته قوای محرکه
سهند از پیشرانه M15+ با حجم 1.5 لیتر مجهز به سیستم زما نبندی متغیر سوپاپ ها یا VVT نیرو می گیرد و دریچه گاز آن از نوع برقی است که در نتیجه حداکثر توان آن را به 90 اسب بخار روز دور موتور 5250 می رساند و حداکثر گشتاورش 137 نیوتون متر روی دور موتور 4500 است. وزن خالص این خودرو به 1050 کیلوگرم می رسد که در هماهنگی با این توان جدید در پیشرانه بهبود یافته انتظار عملکرد فنی قابل توجه و مصرف سوخت مناسبی می رود. از مهمترین تغییرات پیشرانه جدید سهند می توان به سر سیلندر و محفظه احتراق بهبود یافته، میل بادامک ارتقا یافته، بهبود عملکرد خنک کاری، منیفولد جدید، بهبود زاویه انژکتورها، کاهش اصطکاک رینگ ها، کاهش مصرف سوخت و افزایش نسبت تراکم از 9.7 به 10.5با تغییر شکل سطح پیستون اشاره کرد. در بخش فنی استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها VVT و دریچه گاز برقی موجب عملکرد بهتر موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی شده است. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC موجب افزایش چشمگیر پایداری خودرو در ترمزگیری و یا مسیرهای منحنی یا لغزنده می شود. سیستم پایش فشار باد لاستیکها TPMS و نشانگر تعویض دنده از دیگر تجهیزات استانداردی سهند در تمام تیپ های آن است. طراحی درب موتور و سپر جلوی خودرو نیز به گونه ای است که مطابقت کامل با استاندارد حفاظت از عابر پیاده PPS دارد.

تمرکز ویژه روی کیفیت
پارس خودرو همواره در بازار به عرضه محصولات با کیفیت معروف بوده و حال، سهند به عنوان محصول جدید این خودروساز قرار است ادامه دهنده مسیر تولید باکیفیت پارس خودرو باشد. پارس خودرو با تجربه پیاده سازی نظام کیفی محصولات نیسان-رنو  قطعات با کیفیت و دوان بالا در محصولات سهند را نیز در دستور کار قرار داده است. این خودروساز همچنین از جوشکاری بدنه، رنگ آمیزی و مونتاژ و تجهیزات و زیرساخت هایی که پیشتر برای تولید محصولات رنو-نیسان استفاده می شد برای تولید سهند استفاده خواهد کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط