فونیکسریمکسبهتام

در مراسم امضای قرارداد همکاری شرکت مگاموتور و DAE چین مطرح شد؛

تولید نسل جدید خانواده موتور در شرکت مگاموتور

تغییر نسل موتورهای قدیم به جدید برای اولین بار در گروه سایپا صورت گرفته است

عصر خودرو- در راستای ارتقاء کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا،‌ این گروه خودروساز و شرکت تولیدکننده قوای محرکه DAE چین،‌ با هدف تولید خانواده نسل جدید خانواده موتور در شرکت مگاموتور،‌ ‌قرارداد همکاری امضاء‌ کردند.

تولید نسل جدید خانواده موتور در شرکت مگاموتور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم امضای قرارداد تولید نسل جدید خانواده موتور برای محصولات سایپا، با بیان اینکه پروژه جدید و مشترک سایپا و شرکت DAE چین، طبق برنامه، طراحی و آماده بهره برداری شده است، گفت: از آنجا که تولید خودرو در دنیا به سمت موتورهای برقی در حرکت است، همکاری دو جانبه با شرکت DAE چین می تواند تحولی بزرگ در تولید موتور خودروها در کشور و منطقه ایجاد کند.

    او افزود: شرکت مگاموتور گروه سایپا جزو معدود شرکت هایی در ایران و منطقه است که توان تولید قوای محرکه به صورت کامل را دارد و همانند شرکت DAE در تولید قوای محرکه پیشتاز است.

    تیموری تصریح کرد: تاکید وزیر صمت در جهت ارتقای صنعت خودرو، حرکت به سمت تولید خودروهای هیبرید(HEV)، پلاگین هیبرید(PHEV) و تمام برقی (BEV) است، از این‌رو خوشحال هستیم که شرکت مگاموتور با همکاری شرکت DAE می تواند به دانش فنی و به روز این مهم دست پیدا کند.

    او خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد دوجانبه بین شرکت های مگاموتور و DAE چین و با توجه به زیرساخت و پتانسیل های موجود، در سال های آینده امکان انجام پروژه های جدید با دانش روز دنیا محقق می شود.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تغییر نسل موتورهای قدیم به جدید برای اولین بار در گروه سایپا صورت گرفته است، افزود: برای تولید نسل جدید موتور خودرو، پیشنهادهای مختلفی داشتیم اما ترجیح و اولویت ما این بود که با مجموعه ای همکاری مشترک آغاز کنیم که صاحب دانش باشد و همچنین کارنامه موفقی در زمینه دانش تولید خودروهای برقی در صنعت خودرو دنیا داشته باشد.

    او با تاکید بر اینکه با همکاری شرکت DAE چین و شرکت مگاموتور، در تولید موتور هیبرید، موفقیت های ارزشمندی در انتقال و ارتقای سطح تکنولوژی، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلایندگی حاصل خواهد شد، اذعان داشت: شرکت های مذکور در کنار قطعه سازان هستند تا بتوان با بالاترین کیفیت، داخلی سازی موتور هیبرید و تمام برقی را عملیاتی کرد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه اولین محصول سایپا که مجهز به قوای محرکه پلاگین هیبرید و نسل جدید موتور خواهد بود، آریا است، ادامه داد: در حال حاضر این خودرو در مراحل کالیبراسیون و تست است و از سال آینده خودرو آریا با قوای محرکه مذکور عرضه خواهد شد. همچنین در ادامه از سال آینده به تدریج سایر محصولات گروه خودروسازی سایپا با موتورهای نسل جدید عرضه خواهد شد.

    جایگاه مناسب سایپا در زنجیره تامین قطعات و خودرو:

    در این مراسم لیبائو چِن، رئیس هیات مدیره شرکت DAE چین گفت: گروه خودروسازی سایپا از ظرفیت بالایی در حوزه ساخت خودرو برخوردار است و لذا همکاری دو جانبه، می تواند تحول بزرگ توسعه ای در دو شرکت ایجاد کند.

    او افزود: گروه سایپا در زنجیره تامین قطعات و خودرو، جایگاه مناسبی در صنعت خودروی ایران دارد، لذا قرارداد امضا شده برای تولید خانواده موتورهای جدید با شرکت مگاموتور می تواند یک مدل خوب همکاری در صنعت خودرو باشد. از همین رو دو شرکت، می توانند از پتانسیل یکدیگر در راستای همکاری های مشترک و تولیدات به روز بهره ببرند.

    رئیس هیات مدیره شرکت DAE چین با بیان اینکه شرکت مگاموتور از تیم خوب مدیریتی برخوردار و این امر قابل تقدیر است، یادآور شد: در بازدیدی که از خطوط تولید شرکت سایپا داشتیم، با توانمندی بالای این مجموعه صنعتی آشنا شدیم، لذا امیدواریم با شرکت سایپا و مگاموتور همکاری های خوب و بلندمدتی داشته باشیم.

    چِن تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت مگاموتور، اطمینان می دهیم که شرکت سایپا به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت خودرو، می تواند به اهداف مدنظر خود برای تولید خانواده موتورهای نسل جدید دست پیدا کند. سرعت رشد در گروه خودروسازی سایپا قابل تحسین است؛ امیدواریم در کنار شرکت مگاموتور و گروه سایپا، انتقال دانش فنی و تکنولوژی با سرعت دنبال و محقق شود.

    رئیس هیات مدیره شرکت DAE چین، در خصوص سطح استاندارد موتورهای نسل جدید این مجموعه، گفت: این موتورها آخرین نسل و بالاترین سطح تکنولوژی را از نظر مصرف سوخت و مباحث زیست محیطی دارند و همراه با ساخت داخل در مگاموتور، مباحث توسعه محصول این نسل از موتورها دنبال خواهد شد.

    80 درصد موتورهای نسل جدید داخلی سازی می شود

    در ادامه احسان جابری، رئیس هیات مدیره شرکت مگاموتور با اشاره به نحوه روند داخلی سازی این نسل از موتورها در کشور، گفت: با دستور و حمایت‌های مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، بعد از چندین سال شرکت مگاموتور گام بلندی در راستای جایگزینی موتورهای نسل قبلی برداشته است.

    با مطالعه دقیق موتورهای نسل جدید و تهیه RFQ کامل توسط متخصصین شرکت مگاموتور و اجرای مناقصه بین المللی با رعایت تمامی ضوابط و الزامات مربوطه و همچنین بررسی همه جانبه و دقیق تمامی پیشنهادات دریافتی، در نهایت قرارداد همکاری با شرکت DAE چین برای تولید نسل جدید خانواده موتور منعقد شد. بر این اساس طی یک برنامه دقیق سه ساله، خطوط مونتاژ خانواده موتورهای نسل جدید و تولید قطعات 5C (Cylinder block, cylinder head, crankshaft, camshaft & connecting rod) آنها در سایت جدید شرکت مگاموتور نصب خواهد شد و طی این مدت بیش از 80 درصد موتورهای نسل جدید با کمک زنجیره تامین شرکت مگاموتور داخلی سازی خواهد شد.

    او با بیان اینکه در گام اول، نسل جدید موتورها به‌صورت تنفس طبیعی (NA) با قابلیت دوگانه سوز (bi-fuel) با سوخت گاز طبیعی(CNG) تولید خواهند شد، افزود: این نسل از موتورها نسبت به موتورهای قبلی توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت کمتری داشته و به راحتی می‌توان تکنولوژی‌های جدید را بر روی آنها اجرا کرد. این موتورها می توانند به سیستم توربو شارژ و توربو GDI (Gasoline Direct Injection) مجهز شوند و همچنین برای نسل های جدید پلاگین هیبرید استفاده خواهند شد.

    گفتنی است، قرارداد تولید نسل جدید موتور برای محصولات سایپا، بین شرکت مگاموتور و شرکت DAE چین با حضور مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا، شرکت مگاموتور و شرکت  DAE چین، امضا شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط