فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن: بیتل برنمی‌گردد

عصر خودرو-شایعات در مورد احیای فولکس واگن بیتل برای دوران الکتریکی، سال‌هاست که در اینترنت دست به دست می چرخد. این خودروساز مستقر در وولفسبورگ تولید بیتل را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرد و تاکنون جانشین مستقیمی برای آن وجود نداشته است. ظاهرا یک بیتل الکتریکی در حال حاضر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به نظر می‌رسد این مسائل مطرح‌شده درباره این خودرو صرفا به منظور بازاریابی باشد.

فولکس واگن: بیتل برنمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، توماس شفر، مدیرعامل فولکس واگن، در جریان تست درایوهای پیش‌تولید نسل سوم تیگوان، تایید کرد که بیتل در‌حال‌حاضر در دستور کار نیست. نه به این دلیل که فولکس واگن منابع توسعه، پول یا زمان لازم برای ساخت آن را ندارد، بلکه به این دلیل که از نظر بازاریابی منطقی نیست.

    هنگامی که از شفر پرسیده شد که آیا بیتل می تواند به دوران مدرن بازگردد، گفت: من فکر نمی‌کنم این‌طور باشد، زیرا وسایل نقلیه خاصی وجود دارد که روزهای خود را سپری کرده‌اند و بازگرداندن آنها منطقی نیست.

    اگر همچنان در سال 2023 یک بیتل جدید بخواهید، می‌توانید به سراغ رستومد بسیار گران‌قیمت بروید. این خودرو پیشرانه الکتریکی ندارد - درعوض، از یک موتور 28/ 2لیتری چهارسیلندر هوا خنک استفاده می‌کند و در تعداد بسیار محدود تنها 22 خودرو با قیمت حدودی 621هزار و 200دلار تولید خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم