فونیکسریمکسبهتام

آماده‌سازی ۸ واحد سیار معاینه فنی ویژه خودروهای سبک در پایتخت

عصر خودرو- مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی ۸ واحد سیار جدید معاینه فنی ویژه خودروهای سبک جهت آغاز فعالیت و خدمت‌رسانی به شهروندان پایتخت خبر داد.

آماده‌سازی ۸ واحد سیار معاینه فنی ویژه خودروهای سبک در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، شادی مالکی در خصوص آمادگی 8 واحد سیار جدید معاینه فنی اظهار کرد: این واحدهای سیار با هدف افزایش خطوط معاینه فنی، امکان ارائه خدمات قابل دسترس به شهروندان تهرانی با دسترسی محلی، کاهش سفرهای درون شهری، مدیریت زمان و کاهش مصرف سوخت پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت کشور با مشارکت بخش خصوصی، راه اندازی شده است.

    وی با اشاره به فعالیت 7 واحد سیار معاینه فنی از سال 1397 گفت: با اضافه شدن این 8 واحد سیار جدید، تعداد واحدهای سیار به 15 واحد افزایش یافته است. در حال حاضر ظرفیت پذیرش سالانه مراکز معاینه فنی شهر تهران 2.8 میلیون دستگاه خودرو است که با شروع به کار این واحدهای جدید، پذیرش سالانه به 3 میلیون دستگاه خودرو افزایش پیدا می‌کند.

    مالکی در خصوص مدت زمان و هزینه کرد اجرای این پروژه توضیح داد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده و از زمان شناسایی بخش خصوصی متقاضی و طی روند مراحل قانونی آن تا اتمام کار بنا بر اعلام و تعهد پیشین به شهروندان این پروژه در کمتر از سه ماه به اتمام رسیده است. در مجموع میزان سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در بخش تأمین تجهیزات 8 واحد سیار حدود 20  میلیارد تومان برآورد می‌شود.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی در ارتباط با نحوه جانمایی و استقرار واحدهای سیار افزود: جهت استقرار این 8 واحد سیار تلاش شده است تا با هماهنگی شهرداران مناطق از فضاهای بی دفاع شهری با رویکرد ساماندهی و انضباط بخشی در سطح محله ها استفاده شود. علاوه بر این تسهیل در دسترسی شهروندان در مناطق کم برخوردار از این خدمات و پر متقاضی مدنظر قرار گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استقرار سه واحد در منطقه یک شهرداری، 2 واحد در منطقه 2 شهرداری، 2 واحد در منطقه 4 شهرداری و یک واحد در منطقه 11 شهرداری پس از آماده سازی زیر ساخت های لازم در مکان پیش بینی شده، به پایان رسیده است.

    بر اساس این گزارش، جانمایی 7 واحد سیار قبلی نیز بر اساس نیاز مشتریان ساماندهی شده است و شهروندان می‌توانند از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir و یا سامانه پاسخگوی 96006000 از آخرین تغییرات مکان این واحدها مطلع شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط