فونیکسریمکسبهتام

ریزش قیمت دوباره در تسلا

عصر خودرو- تسلا فروش خودروی ارزان‌تر مدل Y را در کره‌جنوبی آغاز کرد.

ریزش قیمت دوباره در تسلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلا فروش خودروهای کاربردی اسپرت مدل Y  ساخت چین را در کره جنوبی آغاز کرده است و قیمت آن را کاهش داده تا واجد شرایط دریافت یارانه بیشتر شود.

    بر اساس وب سایت رسمی تسلا کره، مدل دیفرانسیل عقب 56.99 میلیون وون (44 هزار دلار) قیمت دارد، این مبلغ در سئول و با یارانه‌های دولتی به حدود 37 هزار دلار آمریکا و در برخی از شهرهایی که مشوق‌های اضافی برای وسایل نقلیه الکتریکی ارائه می‌دهند به 30 هزار دلار کاهش می‌یابد.

    این خودرو که دارای برد رانندگی 350 کیلومتر (217.48 مایل) و حداکثر سرعت آن حدود 217 کیلومتر در ساعت است، برای تحویل در ماه‌های آگوست تا سپتامبر در دسترس است. پیش از این، تنها مدل Yهای موجود در کره جنوبی، نسخه‌های دو موتوره و نسخه‌های دور برد بودند که به ترتیب حدود 80 هزار دلار و 62 هزار دلار آمریکا در سال گذشته قیمت داشتند.

    طبق گزارش رویترز، تسلا کارخانه‌ای در شانگهای دارد که مدل 3 سدان و مدل Y را با ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون دستگاه تولید می‌کند و آن را به بزرگ‌ترین کارخانه سازنده خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده در جهان مبدل خواهد کرد.

    بر اساس ارقام دولتی، حدود 6.2 درصد از خودروها در کره جنوبی در سال 2022 خودروهای پاک بودند که شامل خودروهای باطری، هیبریدی و هیدروژنی بود. فروش خودروهای پاک در سال گذشته 37.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و خودروهای برقی تقریباً 34 درصد از کل را به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم