فونیکسریمکسبهتام

اولین پیکاپ الکتریکی تسلا آمد

عصر خودرو- خودروساز آمریکایی تسلا اعلام کرد که اولین پیکاپ الکتریکی - که یک سایبرتراک نقره‌ای با ظاهر جذاب است - از خط مونتاژ در کارخانه عظیم خود در نزدیکی آستین تگزاس خارج شده است.

اولین پیکاپ الکتریکی تسلا آمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، توییت «اولین سایبرتراک ساخته شده در گیگا تگزاس! » همراه با عکسی از خودروی آینده نگر در میان موجی از کارگران تسلا با کلاه ایمنی و جلیقه زرد آمده است. ایلان ماسک که مالک تسلا و توییتر است، این توییت را با کامنت «تیم تسلا تبریک می‌گویم» بازنشر کرد.

    این شرکت در ماه آوریل وعده داده بود که اولین سایبرتراک را قبل از پایان سال عرضه خواهد کرد. طرح‌های این وسیله نقلیه با شکل نقره‌ای و لاک‌پشت مانند و زوایای غیرمعمول آن، برای اولین‌بار در نوامبر 2019 اعلام شد.

     

    تسلا اعلام کرد که طی دو روز، نزدیک به 150 هزار سفارش اولیه دریافت کرده است. ماسک در ماه مه گفت که شرکت امیدوار است سالانه 250 هزار کامیون بسازد و این تعداد با توجه به قیمت نسبتاً مناسب، دو برابر خواهد شد.

    تسلا سه مدل از سایبرتراک خواهد ساخت که می‌تواند در کمتر از سه ثانیه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را طی کند.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه،  مدل اولیه 39 هزار و 900 دلار آمریکا قیمت خواهد داشت و کامیون رده بالا دوبرابر این برد خواهد داشت و 69 هزار و 900 دلار آمریکا به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم