فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد

قرارداد ساخت ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تهران با سازندگان داخلی

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران با تأمین ١۰۰ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیت‌های خود، قراردادی را بابت ساخت ۳هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکت‌های سازنده داخلی منعقد کرده است.

قرارداد ساخت ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تهران با سازندگان داخلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جلال بهرامی با اعلام اینکه در 10 سال گذشته بیش از 6500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد که به دلیل عدم نوسازی در دوره‌های مختلف در حال حاضر به دو هزار دستگاه تقلیل یافته است، افزود: فقدان تسهیل‌گری در تولید اتوبوس‌های داخل، مانع دیگری بر سر راه بهبود وضعیت ناوگان است.

    وی با اشاره به اینکه دولت با محدودیت‌های اقتصادی در جهت تأمین بخشی از هزینه‌ تمام‌شده خرید اتوبوس و یارانه‌ بلیت اتوبوس و مترو روبه‌روست، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت مستقل و با تأمین ١۰۰ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیت‌های خود، قراردادی را بابت ساخت 3هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکت‌های سازنده داخلی منعقد کرده است.

    وی با بیان اینکه یکی از عوامل تعطیلی صنعت اتوبوس‌سازی، برخی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تولید اتوبوس است، تصریح کرد: با وجود اِعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی دشمنان و عدم ورود برخی تکنولوژی‌های روز دنیا، سازنده داخلی بیش از 60 درصد استانداردهای مد نظر از جمله معیارهای محیط زیستی را تأمین کرده است.

    بهرامی با اعلام اینکه انتظار داریم دولت از طریق تسهیل‌گری و ایجاد ثبات در برخی سیاست‌گذاری‌ها بویژه در حوزه استاندارد، در همکاری با شهرداری تهران به بخش مهمی از نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی پاسخ دهد، گفت: برای پیشگیری از مواجه شدن با مشکلات امروز،   آینده‌نگری در برنامه‌ریزی‌ها و انعقاد قراردادها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

    بنا براعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه از 2هزار دستگاه اتوبوس موجود تهران، 1000 دستگاه آن تمام‌برقی است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا اتوبوس‌هایی که از این به بعد برای تهران خریداری می‌شوند نیز برقی باشند تا در سال‌های آینده با مسائل و مشکلاتی که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، مواجه نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط