فونیکسریمکسبهتام

آسیب‌پذیرترین عابران پیاده در تصادفات رانندگی چه کسانی هستند؟

عصر خودرو- رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ آسیب‌پذیرترین گروه سنی عابران پیاده در تصادفات رانندگی را افراد بالای ۶۰ سال عنوان کرد و گفت که پس از آن افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.

آسیب‌پذیرترین عابران پیاده در تصادفات رانندگی چه کسانی هستند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ رابعه جوانبخت در تحلیل تصادفات رانندگی رخ داده برای عابران پیاده در معابر پایتخت اظهارکرد: در بررسی‌هایی که از تصادفات رانندگی رخ داده در بهار امسال انجام دادیم، مشخص شد 52 درصد از کل تصادفات رخ داده برای عابران پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا رخ داده است، این در حالی است که در فضل بهار روز طولانی‌تر از شب است.

    وی ادامه داد: همچنین آمار مرگ عابران پیاده در تصادفات نیز نشان داد که در بهار امسال بیش از نیمی از جانباختگان در ساعات تاریکی شب جان خود را از دست داده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد که خستگی و خواب آلودگی رانندگان در ساعات تاریکی و پایانی شب، عدم رویت پذیری عابران از سوی رانندگان، قرار گرفتن عابران در نقاط کور و فاقد دید و ... منجر به این حوادث شده است.

    جوانبخت همچنین با بیان اینکه39 درصد از  تصادفات شهر  تهران مربوط  به عابرین پیاده بالای 60 سال است، گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که افراد زیر  20 سال فقط پنج درصد از کل تصادفات مربوط به عابرپیاده را به خود اختصاص داده‌اند.

    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره چرایی این آمار نیز گفت: به طورکلی یافته‌های علمی هم نشان می‌دهد که افرادی که در  سنین بالای  60 سال  هستند تعلل در تصمیم گیری دارند و با گامی که به یک‌باره به عقب برمی‌دارند راننده را دچار اشتباه در محاسبات رفتاری می‌کنند. دلیل اکثر تصادفاتی که در  این رده سنی روی  می‌دهد به همین شکل است.

    وی ادامه داد: در این جدول، حدود هفت درصد از تصادفات عابر پیاده مربوط به افراد 20تا 30 سال بوده است. همچنین افراد 30 تا 40 سال 19 درصد و افراد 40 تا 50 سال نیز  16 درصد را به خود اختصاص داده است. افراد دارای 50 تا 60 سال سن نیز 14درصد از کل تصادفات عابران پیاده در پایتخت طی بهار امسال را دارا هستند.

    جوانبخت درباره رده 30 تا 40 سال نیز گفت: این رده سنی، رده فعال و جوان است، پویایی لازم را برای تردد دارد و به همان نسبت که تردد آنها بالاست مشخص است که بیشتر در  معرض خطر هم قرار دارند. در بحث رانندگان و در رده سنی بین 30 تا 40 سال وضعیت مطلوبی  را از حیث رانندگی شاهد هستیم، اما در بحث عابران پیاده بسیاری از این افراد مولفه‌های  تردد ایمن را رعایت نمی‌کنند و جزو همان افرادی هستند که از روی نرده‌ها می‌پرند یا ورود یک‌باره و ناگهانی به سطح معابر  و سواره رو دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط