فونیکسریمکسبهتام

حل مسائل صنعت خودرو با ایجاد پردیس علم‌وفناوری خودرو

عصر خودرو-سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در بازدید از شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو) ایجاد پردیس علم و فناوری خودرو را نزدیک‌ترین راه‌حل برای شکل‌گیری یک اکوسیستم دانش‌بنیان در صنعت خودرو دانست.

حل مسائل صنعت خودرو با ایجاد پردیس علم‌وفناوری خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایسنا- امید رضایی‌فر در این بازدید، از محصولات و فناوری‌های توسعه داده شده در شرکت جتکو از جمله خودروی الکتریکی و ماژول‌های داخلی شده آن، قطعات و اجزای الکترونیکی، مواد پیشرفته خطوط تولید خودرو، تجهیزات تست و آزمون و نمونه‌ فناوری‌های مرتبط با خودروهای هوشمند و سایر محصولات توسعه داده شده در شرکت جتکو بازدید کرد.

    وی در حاشیه‌ این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ایجاد یک نظام مدون طرح و توزیع مسایل صنعت خودرو در شبکه‌ دانش و فناوری کشور است.
    معاون وزیر علوم با توجه به پیشرفت‌های حاصله در گروه صنعتی ایران‌خودرو، اعلام کرد: لازم است پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این فضا و ساختار به شکل مناسبی مشارکت داده شوند و امکان استفاده از ظرفیت‌های تخصصی کشور در رفع مسایل اصلی صنعت خودرو فراهم شود.
    رضایی‌فر ایجاد پردیس علم و فناوری را نزدیک‌ترین راه‌حل برای تحقق این فرآیند و اکوسیستم دانست و افزود: ما به‌صورت جدی پی‌گیر تصویب مجوز این پردیس خواهیم بود؛ با ایجاد این پردیس در شرکت جتکو، امکان طرح مسایل دانش و فناوری صنعت خودرو به صورت اصولی و مدیریت شده و ایجاد راه‌حل‌های بهینه برای مسایل در شبکه دانش و فناوری کشور فراهم خواهد شد.
    وی با تاکید بر اهمیت خودروهای الکتریکی در کاهش آلایندگی‌های محیطی در کشور و با توجه به پیشرفت‌های چشم‌گیر گروه صنعتی ایران‌خودرو در این فناوری، اظهار کرد: در پی آن هستیم پروژه‌ کلان برنامه‌ریزی جامع خودروهای برقی در سطح کشور با نگاه ملی و با گستره‌ای شامل محیط زیست، اقتصاد، فرهنگ عمومی و قوانین ملی در شورای عالی عتف مطرح و مصوب شود، در این طرح ابعاد مختلف فناوری و محصولات خودروهای الکتریکی در کشور در تولید و کاربری بررسی شده و نقشه‌ راه جامعی برای بازیگران مختلف در حوزه ترسیم خواهد شد.
    حسن محمدقاسمی مدیر عامل شرکت جتکو نیز در این بازدید ضمن تشریح دستاوردهای شرکت جتکو، آمادگی این شرکت و گروه صنعتی ایران‌خودرو را برای حمایت از تاسیس پردیس علم و فناوری خودرو اعلام کرد و گروه صنعتی ایران‌خودرو را با توجه به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد آن در حوزه‌ طراحی و توسعه، مستعد راهبری مسیر فناوری و دانش صنعت خودرو در جامعه‌ علم و فناوری کشور دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط