فونیکسریمکسبهتام

حقوقی نماد خساپا تذکر انضباطی گرفت

عصر خودرو- سخنگوی سازمان بورس نسبت به موضوع مطرح شده در فضای مجازی در خصوص رفتار معاملاتی برخی سهامداران حقوقی در سمت فروش در نماد «خساپا» در روز جاری واکنش نشان داد.

حقوقی نماد خساپا تذکر انضباطی گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، امیر مهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس گفت: در خصوص موضوع مطرح شده در فضای مجازی نسبت به رفتار معاملاتی برخی سهامداران حقوقی در سمت فروش در نماد «خساپا» در روز جاری، این موضوع مطابق رویه‌های نظارتی معمول مورد بررسی قرار گرفت و شخص حقوقی به دلیل ایجاد فشار فروش در قیمت‌های پایین‌تر از مظنه (اصطلاحاً رنج منفی)، تذکر انضباطی سیستمی دریافت کرد.

    سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بنابراین ضمن متوقف نمودن ادامه رفتار این حقوقی در روز جاری که نمود آن در قیمت سهام مشاهده شد، در صورت تکرار این تخلف، اقدامات نظارتی جدی‌تر از جمله عدم تأیید معاملات مربوطه، مسدود نمودن دسترسی آنلاین، و تشکیل و پیگیری پرونده تخلفاتی و اعمال مجازاتهای انضباطی مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

    مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس ادامه داد: رفتار مشابهی که از چند حقوقی فعال بازار در این نماد ظرف روزهای گذشته نیز مشاهده شده، استفاده از استراتژی های معاملاتی در بازار مشتقه شامل فروش سهام و اتخاذ موقعیت در اختیار معامله است. هر چند استفاده از تنوع ابزارها و اتخاذ استراتژی‌های گوناگون در بازار وجود دارد، اما نحوه اجرای این استراتژی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که ضمن از بین بردن اصل انصاف در بازار، قابل انطباق با مصادیق تخلف باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط