فونیکسریمکسبهتام

فراخوان ۹۱ هزار خودروی هیوندای و کیا در آمریکا به دلیل نقص فنی

عصر خودرو- شرکت‌های خودروسازی هیوندای موتور و کیا بیش از ۹۱ هزار خودروی جدید در آمریکا را به خاطر خطر آتش سوزی فرا می‌خوانند.

فراخوان ۹۱ هزار خودروی هیوندای و کیا در آمریکا به دلیل نقص فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، شرکت‌های خودروسازی هیوندای موتور و کیا در روز پنجشنبه اعلام کردند بیش از 91 هزار خودروی جدید در آمریکا را به خاطر خطر آتش سوزی فرا می‌خوانند. از مالکان این خودروها خواسته شده آنها را در فضای باز پارک کنند.
    فراخوانی شامل خودروهای هیوندای پالیسید 2923 و 2024، توسان، سوناتا، الانترا و کونای 2023، کیا سلتوس کیا سول و کیا اسپورتیج 2023 و 2024 می‌شود. حدود 52 هزار خودروی هیوندای و 40 هزار خودروی کیا تحت پوشش این فراخوانی قرار گرفته‌اند.

    این خودروسازی‌های کره‌ای اعلام کردند کنترل‌های الکترونیکی پمپ روغن ممکن است دارای قطعات خراب الکتریکی باشند که باعث گرم شدن بیش از حد پمپ می‌شود. به مالکان خودروها در اواخر سپتامبر اطلاع رسانی می‌شود تا کنترل‌کننده برقی پمپ روغن خودروی آنها بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.
    این خودروسازی‌ها به اداره امنیت حمل و نقل بزرگراهی آمریکا اعلام کردند قطعه مشکوک از در ماه مارس از خط تولید کنار گذاشته شده است.
    هیوندال اعلام کرد اگر مالکان خودروها بوی سوختگی یا ذوب شدگی استشمام کردند، باید بلافاصله خودروی خود را تا نزدیک‌ترین نمایندگی هیوندای یدک کشیده و از راندن آن خودداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم