فونیکسریمکسبهتام

لزوم رعایت استاندارد‌های اجباری در تولید خودروی سنگین قدیمی

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کرده ایم که به سراغ جایگزین‌ها بروند.

لزوم رعایت استاندارد‌های اجباری در تولید خودروی سنگین قدیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، مهدی اسلام پناه افزود: در همه جای دنیا چرخه عمر هر محصولی یک بازه زمانی مشخص دارد و نمی‌توان خودرویی که 50 تا 70 سال پیش تولید می‌شود همچنان با همان ساختار تولید کرد.

    وی اضافه کرد‌: برخی از بن سازه‌های (پلتفرم های) خودرو‌های سنگین نظیر کامیون 1924 که در شرکت ایران خودرو دیزل تولید می‌شود باید ارتقاء یابد و البته در خصوص ادامه تولید این خودرو تردید وجود دارد، زیرا ممکن است حتی با ارتقاء بن سازه نیز نتواند استاندارد‌های اجباری را دریافت کند‏‏ و در این صورت باید خودروی باری دیگری را جایگزین آن کنند.

    اسلام پناه گفت: ترمز اضطراری را برای خودرو‌های سنگین اجباری کردیم‏؛ همچنین سیستم هشدار انحراف و سیستم کنترل پایداری هم جزو استاندارد‌های اجباری در خودرو‌های سنگین است و تولید کنندگان ملزم به رعایت این موارد هستند.

    وی افزود: سازمان ملی استاندارد نمی‌تواند از تجهیزات مربوط به ایمنی و پایداری خودرو چشم پوشی کند و این موارد حداقل‌هایی هستند که برای تولید هر نوع خودرو باید رعایت شوند.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ما باید به دنبال رشد تولیداتی باشیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند و حتی قابلیت صادرات داشته باشند‏ اینکه از بازار انحصاری سوء استفاده کنیم و بدون در نظر گرفتن ملاحظات مصرف کننده و بازار فقط بدنبال عرضه محصول باشیم در واقع به مصرف کننده ظلم کرده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط