فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح توانمندسازی و حرفه آموزی کودکان کار در هنرستان فنی و حرفه ای ایساکو

عصر خودرو- طرح توانمندسازی و حرفه‌آموزی کودکان کار در هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو واقع در تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران خودرو از ابتدای تابستان امسال اجرا شد.

اجرای طرح توانمندسازی و حرفه آموزی کودکان کار در هنرستان فنی و حرفه ای ایساکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی شرکت ایساکو، خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با اجرای طرح توانمندسازی و حرفه‌آموزی برای کودکان کار، در مسیر آموزش این نوجوانان نیازمند حمایت گام برداشته و با بهره‌مندی از استادان متخصص در رشته مکانیک خودرو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هنرستان ایساکو واقع در تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران خودرو و اهدای اقلام کمک آموزشی، کوشیده است این قشر از افراد را آماده ورود به مسیر حرفه‌ای و علمی تعمیرات خودرو کند.

     تعداد زیادی از کودکان کار در محیط‌های تعمیرگاهی و کارگاه‌های صنعتی و خدماتی به صورت غیرحرفه‌ای و غیرقانونی مشغول کار هستند و این فعالیت‌ها در بسیاری از موارد منجر به صدمه و اختلال در فرآیند رشد همه جانبه، خدشه به سلامتی جسمانی و مانع از دریافت آموزش‌های به موقع و مورد نیاز آن‌ها در آینده می‌شود.

    ایساکو در راستای اجرای مسوولیت‌های اجتماعی و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی مجموعه، با پذیرش این نوجوانان در هنرستان ایساکو بستر علمی و آموزشی کامل و جامعی را برای مهارت‌آموزی فراهم کرده است تا این افراد با بهره‌مندی از توزیع مناسب و عادلانه امکانات آموزشی بتوانند فردای بهتری را برای خود و خانواده شان رقم بزنند.

    این اقدام از آن‌جایی حایز اهمیت است که علاوه بر ایجاد بستر رشد علمی و حرفه‌ای، در مرکز آموزشی ایساکو با استفاده از استانداردهای کلامی رفتاری، شخصیت و فردیت این کودکان نیز ارتقا می‌یابد و این فرزندان ایران‌زمین از نظر روانی نیز با عزت نفس بیش تری در جامعه حضور خواهند یافت.

    تعمیرگاه مرکزی شماره یک با دارا بودن فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات پیشرفته تعمیرگاهی و ایستگاه‌های کامل کاری بستر مناسبی برای این قشر از نوجوانان فراهم کرده تا با فراگیری مهارت تخصصی تعمیرات خودرو و کسب تجربه در فضای کار واقعی به راحتی وارد بازار کار شوند.

    ایساکو برای نخستین بار از ابتدای سال تحصیلی 1402-1401 به ایجاد رشته جدید تحصیلی در شاخه کارودانش با عنوان «رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک» در تهران اقدام کرد و از مهر ماه سال جاری نیز در نمایندگی مجاز ایران‌خودرو کد 1702 اردبیل این آموزش‌ها را گسترش خواهد داد. این شرکت در نظر دارد ضمن توسعه این مراکز عملی آموزشی در سراسر کشور، همواره بخشی از ظرفیت خود را به آموزش کودکان کار تخصیص دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط