فونیکسریمکسبهتام

استفاده از هزار و ۹۰ کیلوگرم فولاد در ساخت خودرو‌های سواری

عصر خودرو- ­عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در ساخت بدنه انواع خودرو‌های سواری از هزار و ۹۰ کیلوگرم ورق تولید داخل استفاده می‌شود.

استفاده از هزار و ۹۰ کیلوگرم فولاد در ساخت خودرو‌های سواری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما؛ آقای سیدرضا شهرستانی گفت: در ساخت بدنه خودرو‌ها در دنیا، انواع ورق‌های فولادی، در بدنه برخی خودرو‌ها از آلومینیوم و در برخی هم فیبرکربنی استفاده می‌شود، اما در خودرو‌های ایرانی فقط ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود که از ورق سیاه است.


    وی با اشاره به ضخامت ورق فولادی خودرو، افزود: خودرو‌های داخلی طوری طراحی می‌شوند که در تصادفات، صدمه‌ای به سرنشینان وارد نشود.

    شهرستانی در ادامه اضافه کرد: این ورق‌ها که 80 تا یک متر عرض دارند در گذشته از خارج وارد می‌شد، اما اکنون توانسته ایم در تولید آن خودکفا شویم؛ این ورق‌های تولیدی در داخل از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه‌تر از ورق‌های وارداتی است و حداقل 30 درصد ارزاتر از مشابه خارجی تمام می‌شود.

    ­عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تشریح کرد: ضخامتی که در ورق‌های خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد از 0/4 میلی متر تا 2 میلی متر است، اما نمی‌توان یک ضخامت حداقلی در خودرو داشت، زیرا ضخامت بدنه و ایمنی خودرو ملاک آزمون نهایی است از این رو خودروسازان از همان ابتدای تهیه مواد اولیه سعی می‌کنند با کنترل کیفیت، محصولی مورد تایید را تولید کنند.

    وی با بیان اینکه در خودرو‌های شاسی بلند از هزار و 360 کیلوگرم فولاد استفاده می‌شود، گفت: فولاد تنها در بدنه خودرو استفاده نمی‌شود، بلکه در شاسی ها، ترمزها، اگزوز، سقف و موتور استفاده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط