فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۶ درصدی تولید بنزین در مرداد ماه

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: افزایش مصرف بنزین در مرداد ماه ۱۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۶ درصدی تولید بنزین در مرداد ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از وضعیت تولید و توزیع بنزین در کشور گفت: وضعیت تولید پالایشگاه‌های ده گانه کشور از ابتدای سال تاکنون حدود 10 درصد افزایش تولید داشته است که این میزان افزایش در مرداد ماه امسال به 16 درصد رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه تحویل بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها به انبار‌های ذخیره سازی نفت درشرایط مناسبی است، ادامه داد: افزایش مصرف امسال از ابتدای سال تاکنون حدود 12 و نیم درصد افزایش یافته و میزان ذخیره سازی  انبار‌های نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد بیشتر شده است.

    نژاد علی با بیان اینکه سالانه یک و نیم میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه می‌شود، افزود: سال گذشته بالغ بر 175 میلیون تردد جاده‌ای پ به ثبت رسیده است و افزایش مصرف به واسطه این اتفاقات طبیعی است. تقریباً به واسطه افزایش خودرو به چرخه تردد هر ساله نزدیک 5 درصد رشد مصرفی در حوزه بنزین را شاهد هستیم و به واسطه تردد‌های جاده‌ای رشد 10 درصدی را ثبت کرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان در خصوص شایعه گرانی بنزین هم خاطر نشان کرد: هیچ مصوبه و ابلاغیه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و ما هم اکنون برای خودرو‌های سواری 60 لیتر سهمیه 1500 تومانی و 150 لیتر سهمیه 3 هزار تومانی در کارت‌های سوخت شارژ می‌کنیم که در مجموع 210 لیتر برای مردم قابل برداشت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط