فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس انجمن قطعه‌سازی کشور:

شرایط کنونی بازار روسیه، فرصت خوبی برای صادرات است

عصر خودرو- نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، بازار روسیه، یکی از بازارهای پر پتانسیل برای صادرات است،گفت: بر اساس تصمیم جدیدی که در راستای بازنگری در تامین ارز سازندگان وسائل نقلیه صورت گرفته ضروری است که ما بازارهایی پیدا کنیم تا بتوانیم قطعات خود را صادر کنیم.

شرایط کنونی بازار روسیه، فرصت خوبی برای صادرات است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی مطلب‌زاده در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو، در نشست هم‌اندیشی با قطعه‌سازان کشور و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه، در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از 21 تا 24 آگوست 2023 (30 مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه سال گذشته، علیرغم اینکه تجربه اول انجمن در برگزاری نمایشگاه بود اما بسیار موفقیت‌آمیز بود و با قرارداد خوبی که منعقد شد، تاکنون بخش قابل توجهی از قطعات ایرانی طی یکسال اخیر صادر شده است که برای تجربه و اقدام اول، بسیار تجربه خوب و موفقی بود.

    نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌ها اینگونه نیست که در اولین بازاریابی بسیار موفق باشند؛ بلکه تدوام این بازاریابی‌ها می‌تواند ما را در جایگاه موفقیت قرار دهد. یکی از بازارهای با پتانسیل برای ما، بازار روسیه است و نیاز به قطعات ما دارند؛ چراکه خودروسازی روسیه به غرب وابسته بود؛ بنابراین  پس از حمله اوکراین به روسیه و مسائل سیاسی که پیش آمد، تمام خودروسازان خارجی از روسیه خروج کردند. همچون اتفاقی که با تحریم‌ها برای ایران افتاد؛ اما صنعت قطعه‌سازی داخل ایران، آنقدر قوی بود که  بتواند در وهله اول تحریم‌ها را دور بزند و همچنین بتواند ساخت داخل را توسعه دهد.

    وی افزود: بنابراین در شرایط کنونی، بازار روسیه، یکی از بازارهای پر پتانسیل برای صادرات است. از سوی دیگر بر اساس تصمیم جدیدی که در راستای بازنگری محل تامین ارز خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان صورت گرفته، لذا ضروری است که ما بازارهایی پیدا کنیم که بتوانیم قطعات خود را صادر کنیم. همچنین با توجه به  شرایط موجود و امکاناتی که ایجاد شده که یک بانک ایرانی و یک بانک روسیه فراهم و توافقاتی که صورت گرفته، عملا یک نوع سوئیف بدون دخالت خزانه‌داری آمریکاست تا پول بین دو کشور منتقل شود؛ بنابراین فرصت خوبی فراهم شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط