فونیکسریمکسبهتام

موستانگ خودروسازان را به چالش‌ می‌کشد

عصر خودرو- فورد برای رقابت با خودرو‌های اسپرت اروپایی قوی‌ترین مدل موستانگ را به بازار عرضه می‌کند. این خودرو که نامش موستانگ GTD است، براساس مدل مسابقه‌ای موستانگ ساخته شده و از سال آینده در تعدادی محدود تولید خواهد شد.

موستانگ خودروسازان را به چالش‌ می‌کشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، فورد مدل مسابقه‌ای موستانگ GT3 را به‌تازگی رونمایی کرده است. این خودرو با همکاری شرکت کانادایی مولتی‌ماتیک ساخته شده و قرار است فورد سال آینده با آن در مسابقات استقامت لومان شرکت کند.

    ساخت خودرو براساس GT3 که مجوز رانندگی در خیابان را داشته باشد ایده جیم فارلی، مدیر‌عامل فورد، است که چند ماه پیش این ایده را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مطرح کرد. آقای فارلی همزمان با رونمایی خودرو گفت: «به خودم قول داده‌ام همیشه تیمم را طوری تشویق کنم تا با ساخت خودروی ویژه دستاوردی خارق‌العاده داشته باشد». او همچنین گفت که می‌خواهد این خودرو پورشه، آستون مارتین و مرسدس- بنز را به دردسر بیندازد.

    فورد می‌گوید خودرو را برای عملکرد بهتر از نو طراحی کرده است. قدرت موتور هشت‌سیلندر خودرو به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود موستانگ GTD 800 اسب بخار نیرو داشته باشد که قوی‌ترین مدلی است که تاکنون از موستانگ ساخته شده است. سیستم فنربندی خودرو هم نسبت به مدل معمولی موستانگ کاملا تغییر کرده و خودرو طوری مهندسی شده که وزنش به‌نسبت مساوی بین جلو و عقب تقسیم شود تا عملکرد بهتری داشته باشد.

    GTD حاصل استراتژی تازه فورد برای افزایش سود است. این کارخانه از مدل‌های مشهور خود از جمله برونکو، موستانگ و F-150 نمونه‌های ویژه در تعداد محدود می‌سازد تا به طرفداران این خودرو‌ها با قیمتی بیشتر بفروشد. قیمت GTD 300هزار دلار است که ده برابر قیمت ارزان‌ترین مدل موستانگ است. مشتریان GTD می‌توانند خودروی خود را با هر رنگی که دلشان بخواهد سفارش دهند. فورد اعلام کرده با توجه به تعداد محدود تولید، خریداران را گزینش خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم