فونیکسریمکسبهتام

چمران عنوان کرد

تحویل اتوبوس‌های وزارت کشور به تهران بعد از اربعین

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران درباره وعده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اختصاص ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پیش از مهر ماه سال جاری، گفت: مطمئن نیستم که این اتوبوس‌ها به ۱۰۰ دستگاه برسند. یکی از خودروسازان روز گذشته اعلام کرد که ۳۰ دستگاه آماده کرده ولی این تعداد برای تهران چشمگیر نخواهد بود.

تحویل اتوبوس‌های وزارت کشور به تهران بعد از اربعین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دستور کار جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در نخستین دستور جلسه امروز تعدادی نامگذاری بررسی خواهد شد و پس از آن به دلایل مختلفی در جلسات گذشته بررسی پرونده باغات انجام نشد و دچار یک عقب ماندگی در این حوزه شده‌ایم. لذا مابقی جلسه امروز را به بررسی پرونده باغات اختصاص خواهیم داد تا عقب ماندگی ایجاد شده جبران شود.

    وی ادامه داد: پرونده باغات هنگامی که رای می‌گیرد بر اساس قوانین موجود اگر باغ باشد مالک می‌تواند اعتراض کند. پرونده به شورا می‌آید و پس از بررسی و تأیید باغ بودن بار دیگر مالک در دیوان طرح شکایت می‌کند که در آنجا نیز تعیین می‌شود که شورا مجددا پرونده را بررسی کند و اگر باز هم مالک شکایتی داشته باشد در دادگاه تجدید نظر موضوع بررسی می‌شود و ممکن است مجددا برای بررسی به شورا ارسال شود. بر همین اساس ممکن است یک پرونده چندین بار در شورا طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: بی تردید باید در بررسی پرونده باغات به گونه‌ای عمل کنیم که برای مالک آن صرفه اقتصادی را داشته باشد. در این شرایط است که باغ حفظ می‌شود و حتما در جهت حفظ درختان حرکت خواهیم کرد. باید به گونه‌ای باشد که درختان حفظ شوند و مردم با آنها دوست باشند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تحویل اتوبوس‌های بین شهری به شهرداری تهران از سوی وزارت کشور نیز گفت: اتوبوس‌هایی که در یکشنبه گذشته وزارت کشور تحویل گرفته قبلا شهرداری تهران سهم خود را برای این اتوبوس‌ها پرداخت کرده، تعداد این اتوبوس‌ها 630 دستگاه بوده که مقداری از آنها آماده شده و پس از بکارگیری در راهپیمایی اربعین به تهران داده خواهد شد.

    وی درباره وعده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اختصاص 300 دستگاه اتوبوس تا پیش از مهر ماه سال جاری، گفت: مطمئن نیستم که این اتوبوس‌ها به 100 دستگاه برسند. یکی از خودروسازان روز گذشته اعلام کرد که 30 دستگاه آماده کرده ولی این تعداد برای تهران چشمگیر نخواهد بود. همچنین اتوبوس‌هایی که اورهال آنها در جریان است هر موقع که آماده شوند بلافاصله وارد ناوگان خواهند شد. تاکسی‌هایی هم که مقرر شده جایگزین شوند اکثرا وارداتی هستند که بخشی از هزینه آن توسط دولت، بخشی به صورت وام و مقداری نیز توسط وزارت نفت از محل صرفه جویی بنزین پرداخت می‌شود تا راننده بتواند این خودروها را خریداری و مورد استفاده قرار دهد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع موتورسیکلت‌ها در شهر تهران نیز گفت: در موضوع موتورسیکلت‌ها تنها شهرداری تهران نمی‌تواند گام موثر را بردارد. راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه‌ها نیز باید ورود پیدا کنند و در حوزه رعایت قوانین و فرهنگ سازی اقدامات جدی صورت بگیرد. موتورسیکلت‌های برقی به گونه‌ای تنظیم خواهند شد که سرعت آنها از 60 کیلومتر بیشتر نباشد.

    چمران درباره مشخص شدن مقصر حادثه منطقه 21 که منجر به فوت دو کودک شد، گفت: هنوز موضوع مطرح نشده و دادگاه باید اظهارنظر را انجام دهد اما بر اساس توضیحات داده شده فکر می‌کنم موضوع روشن است و شهرداری چیزی کم نگذاشته، این در شرایطی است که این دو کودک از فنس 2.5 متری بالا رفتند و البته باید موضوع HSE نیز مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس شورای شهر تهران درباره تغییر معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز گفت: ایشان پس از فوت پدرشان اعلام کردند که نمی‌توانند کار سنگین داشته باشند و باید به خانواده برسند. البته قول داده‌اند کاری که برای موضوع اتوبوس‌ها آغاز کردند تا انتها پیگیری خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط