فونیکسریمکسبهتام

جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی

عصر خودرو- وزیر کشور گفت: به‌روزرسانی و جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی در دستور کار بوده و انجام می‌شود.

جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، احمد وحیدی در ادامه سفر یک‌روزه به استان سمنان با حضور در شهرک صنعتی سمنان از واحد خودروسازی فردا بازدید کرد.

    وی در این بازدید اظهار داشت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نوسازی ناوگان به‌ویژه نوسازی تاکسی و اتوبوس‌ها در دستور کار است.

    وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات در حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس تاکسی این است که به‌روزرسانی این وسایل و دستگاه‌ها در دستور کار است.

    وحیدی ابراز امیدواری کرد تا تولیدکنندگان داخل نیز تاکسی خوب و مناسب پیشنهاد دهند که هم از نظر کیفیت و هم قیمت مناسب باشند تا ما نسبت به نوسازی حمل‌ونقل عمومی اقدام کنیم.

    وی با بیان اینکه نگاه ما و اولویت برقی کردن ناوگان است؛ گفت: امیدواریم با پیشنهاد مناسب و خوب یک تصمیم مناسب برای حوزه حمل‌ونقل عمومی اخذ شود.

    به گزارش تسنیم شرکت صنایع اتومبیل‌سازی فردا با میزان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته (ریالی و ارزی) به میزان یک هزار و 125 میلیارد ریال طبق پروانه بهره‌برداری در زمینی به مساحت یک هزار و 700 مترمربع و زیربنا 300 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

    این شرکت خودروسازی 250 فرصت شغلی ایجاد کرده و ظرفیت تولید اسمی سالانه یک هزار دستگاه خودرو سواری را دارد.

    محصولات تولیدی گذشته این واحد، خودروی سمند و خودروی چینی MG-RX5 و پژو پارس دوگانه و تک سوز و محصولات تولیدی فعلی آن، خودروی FARDA SX6 و FARDA SX5 و B511 FARDA و FARDA T5 است.

    محصولات تولیدی آتی صنایع خودروسازی فردا، خودروی کامیون 6 تا 8 تن و خودرو برقی است.

    اهمیت تولیدات این واحد، اولین تولیدکننده خودروی سواری در سطح استان، مدرن و به روز بودن خط مونتاژ و تجهیزات شرکت به‌منظور تولید انواع خودرو سواری و تنها تولیدکننده پژو پارس دوگانه‌سوز در کشور است.

    اقدامات و مشکلات پیش روی واحد، مشکل تأمین ارز و تهاتر مس و قطعات خودرو، البته معمولاً انجام می‌شود و همچنین مشکل داخل سازی قطعات خودرو و رایزنی با واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو با اولویت استان سمنان، مشکلات پیش‌فروش و فروش فوری محصولات تولیدی و مشکل استانداردسازی خودروهای چینی است.

    وزیر کشور در حاشیه بازدید از شرکت تیراژه ماشین نیز گفت: در حال حاضر این شرکت باید 80 درصد تولیدات خود را بومی کند تا وزارت کشور بتواند با آن قرارداد همکاری امضا می‌کند.

    شرکت‌های تیراژه ماشین و تیراژ دیزل با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 83 هزار مترمربع و زیربنای حدود 17 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان واقع است.

    این واحدهای تولیدی ظرفیت تولید اسمی سالانه 3 هزار انواع لودر، لیفتراک، بیل مکانیکی و انواع کامیون و کشنده را دارد و برای 400 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

    مشکلات تیراژه ماشین و تیراژ دیزل به گفته مدیران این واحدها در خصوص تخصیص و تأمین ارز از بانک مرکزی، مباحث مربوط به قاچاق لوازم‌یدکی محصولات تولیدی واحد، واردات بی‌رویه لوازم و قطعات یدکی و کمبود نیروی انسانی کارگری، واردات ماشین‌آلات و کامیون‌های دست دوم، عدم تطابق استاندارد‌های جدید تعریف شده با بازار و کاربری‌ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط