فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از کانسپت لوکس اینفینیتی

عصر خودرو- اینفینیتی، زیرمجموعه لوکس‌های نیسان، کانسپتی از لوکس‌ترین مدل خود رونمایی کرده که طراحی مدل‌های آینده کارخانه را نمایش می‌دهد. خودروساز ژاپنی می‌گوید در ساخت این کانسپت از سبک‌های طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است.

رونمایی از کانسپت لوکس اینفینیتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، نام کانسپت «QX مونوگراف» است. این کانسپت مبنایی برای نسل جدید مدل QX80 کارخانه است که سال آینده به بازار می‌آید. اینفینیتی جزئیات زیادی درباره این مدل منتشر نکرده، اما گزارش شده که قیمتی بالای صدهزار دلار خواهد داشت و یکی از مدیران کارخانه امکانات لوکس را «خارق‌العاده» توصیف کرده است. اینفینیتی می‌گوید در طراحی لوکس از سبک‌های ژاپنی «ما» (Ma)، «اوتسوروی» (Utsuroi) و «کابوکو» (Kabuku) الهام گرفته شده است. «ما» بر استفاده از فضاهای خالی تمرکز دارد، «اوتسوروی» به گذار بین فضاهای مختلف توجه دارد و تاکید «کابوکو» بر طراحی غیرعادی و بحث‌انگیز است. طراحی باغ‌های ژاپنی مثال خوبی از استفاده از این سبک‌های طراحی است. در این باغ‌ها به فضای بین باغچه‌ها توجه می‌شود، شکل باغ با توجه به تغییر فصل تغییر می‌کند و معمولا یک مجسمه یا فرم توجه‌برانگیز برای باغ طراحی می‌شود که بیننده را به خود جلب می‌کند.

    مهم‌ترین بخش کانسپت اینفینیتی، نمای جلوی لوکس است. بیشتر سطح جلوی لوکس را جلوپنجره گرفته است و آرم اینفینیتی با فرمی سه‌بعدی در وسط قرار دارد. دور آرم کارخانه لامپ‌های ال‌ای‌دی گذاشته شده که در شب نورانی می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب هم نواری از لامپ‌های کوچک ال‌ای‌دی هستند. اندازه چراغ‌ها در عقب با نزدیک شدن به گوشه‌ها بزرگ‌تر می‌شود. اینفینیتی عکس‌ و اطلاعاتی از اتاق این کانسپت منتشر نکرده، اما چند نمایندگی کارخانه که در جلسه‌ای درباره مدل جدید حاضر بودند، می‌گویند اتاق لوکس در حد شاسی‌بلند مایباخ، لوکس‌ترین مدل مرسدس- بنز است.

    نیسان، مارک اینفینیتی را در سال 1989 برای رقابت با لکسوس، مارک لوکس تویوتا تاسیس کرد. اما این شرکت در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و فروشش کاهش یافته است. پیمان کارگر، از مدیران ارشد رنو، از سال 2020 تا بهار امسال مدیر این شرکت بود و برنامه‌ای برای تحول کارخانه تنظیم کرد که براساس آن اینفینیتی قرار بود خودروهای لوکس‌تری تولید کند. اینفینیتی در سال 2019 نزدیک به 189هزار دستگاه لوکس فروخت. اما در سال 2021 فروش شرکت 55درصد کاهش یافت و به حدود 85هزار دستگاه رسید. اینفینیتی اکثر لوکس‌هایش را در آمریکا می‌فروشد. فروش شرکت در سال 2022 حدود 47هزار دستگاه بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم