فونیکسریمکسبهتام

فراخوان جدید فورد ۲۷۰ میلیون دلار آب می‌خورد

عصر خودرو- خودروسازی فورد برای جایگزینی دوربین‌های عقب در برخی مدل از خودرو‌ها فراخوان داده که هزینه ۲۷۰ میلیون دلاری روی دست این شرکت می‌گذارد.

فراخوان جدید فورد ۲۷۰ میلیون دلار آب می‌خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فورد موتور اعلام کرد 169 هزار خودروی آمریکایی را برای جایگزینی دوربین‌های دید عقب و به‌روزرسانی نرم‌افزار فراخوان می‌کند و برای رفع این نقص در تمامی خودروها، 270 میلیون دلار هزینه را پیش بینی کرده است.

    این آخرین فراخوانی است پس از چند مورد فراخوان مربوط به دوربین عقب خودرو در سال هایا خیر توسط دومین خودروساز آمریکایی اعلام می‌شود.

    این خودروساز در ماه می‌فراخوان 422 هزار خودرو را در ایالات متحده صادر کرد، زیرا ممکن بود نمایشگر دوربین دید عقب از کار بیفتد. این فراخوان پس از فراخوان قبلی دوربین در ژانویه که 462 هزار خودرو در سراسر جهان را شامل می‌شد، اعلا شد. بسیاری از خودرو‌ها به دلیل همین مشکل در چندین فراخوان قرار گرفته اند.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفت که از دست دادن تصویر دوربین دید عقب می‌تواند دید عقب راننده را کاهش دهد و خطر تصادف را افزایش دهد.

    فورد روز جمعه اعلام کرد که در برخی از خودرو‌های اکسپلورر و آویاتور 2020-2023، خودرو‌های Corsair 2020-2022، وانت‌های ترانزیت 2022-2023، خودرو‌های Navigator 2018-2021 و خودرو‌های Bronco 2021، دوربین دید عقب و به روز رسانی نرم افزار را جایگزین خواهد کرد.

    خودروسازی فورد به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که هزینه کل تعویض دوربین‌ها و به روز رسانی نرم افزار حدود 270 میلیون دلار برآورد شده است.

    این شرکت در آخرین فراخوان اعلام کرد 3486 گزارش حاکی از خرابی دوربین عقب و گزارش‌هایی مبنی بر دو تصادف جزئی، اما بدون آسیب دیدگی دارد به دلیل این نقص فنی دریافت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم