فونیکسریمکسبهتام

ب ام و انتظار فروش بیشتری در بازار چین را دارد

عصر خودرو- مدیر مالی شرکت ب ام و اعلام کرده است که این شرکت خودروساز آلمانی در سال ۲۰۲۳ سهم بیشتری از فروش در کشور چین را خواهد داشت.

ب ام و انتظار فروش بیشتری در بازار چین را دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خودروسازی ب ام و با وجود جنگ قیمتی که در بخش خودرو‌های الکتریکی در چین به راه افتاده و کاهش تقاضای خودرو را به همراه داشته است، انتظار دارد امسال خودرو‌های بیشتری در بزرگترین بازار اتومبیل جهان بفروشد.

    این شرکت خودروساز آلمانی توانسته است در نیمه اول سال، 3.7 درصد در چین رشد کند که سریعتر از کل برترین بازار‌های خودروی جهان است و انتظار دارد این روند ادامه یابد.

    به طور کلی فروش خودرو‌های سواری در چین در ماه ژوئیه برای دومین ماه کاهش یافت. چرا که تخفیف‌ها و اقدامات حمایتی دولت نتوانست مصرف کنندگان را نسبت به خرید خودرو ترغیب کند.

    کاهش قیمت‌ها توسط تسلا در اوایل سال 2023 به برند‌های متعددی در چین سرایت کرد و جنرال موتورز و فولکس واگن هم به دور جدیدی از کاهش قیمت‌ها در تابستان پیوستند.

    شرکت ب ام و اخیرا چشم انداز سال 2023 خود را برای فروش خودرو‌های گروهی افزایش داده و گفته است که انتظار رشد خوبی دارد که بین 5 تا 9.9 درصدی برآورد می‌شود. در سال 2022 فروش این شرکت با 4.8 درصد کاهش به حدود 2.4 میلیون دستگاه رسیده بود.

    این شرکت همچنین قصد دارد سهم خودرو‌های برقی از کل خودرو‌های فروخته شده را به 15 درصد در سال 2023 و 20 درصد در سال 2024 افزایش دهد. این رقم در سال 2022 حدود 9 درصد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم