فونیکسریمکسبهتام

شش خودرو وارداتی گروه «ماموت خودرو» را بشناسید

عصر خودرو- سه خودرو ونوسیا از طریق شرکت مکث موتور و سه خودرو از برند جتا توسط ماموت خودرو به بازار ایران وارد می شوند.

شش خودرو وارداتی گروه «ماموت خودرو» را بشناسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، برند ونوسیا که در حقیقت یک جوینت ونچر بین دانگ فنگ و نیسان است سه محصول Star، V-Online و D60Plus را برای بازار ایران در نظر گرفته است. نسخه مالید هایبرید ونوسیا استار در نمایشگاه به نمایش درآمد که در حقیقت گل سر سبد محصولات این برند در ایران خواهد بود.

    کراس اوور دیگری که در این لیست قرار دارد، نسخه استار است. استار به نسبت وی-آنلاین خودرو لوکس تری به حساب می آید. این خودرو 4.7 متری در سال 2020 تولیدشده و ازنظر ابعادی مقداری از وی-آنلاین بزرگ‌تر است. این خودرو نیز یک نسخه تک دیفرانسیل با یک موتور مشابه مدل وی-آنلاین است که 188 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به همان گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز شده است.

     

    وی-آنلاین که نخستین بار سال 2021 رونمایی شد یک خودرو مدرن، با طراحی جدید و مطابق با ترند روز خودروسازان بزرگ جهان است. موتوری که بر روی این خودرو نصب می‌شود معمولاً یک نمونه 1.5 لیتری توربو است که حدود 190 اسب بخار قدرت و بیش از 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که با کد A415TD یکی از زیرمجموعه‌های میتسوبیشی به‌حساب می‌آید با یک  گیربکس 7 سرعته دوکلاچه همراه شده که بازده تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌کند.

    سدان D60Plus نیز که نسخه برقی آن نیز در لیست وارداتی های آینده قرار دارد در نسخه از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی رنو-نیسان استفاده می‌کند که 120 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این بازده خروجی را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

    بعد از ونوسیا، نوبت به خودروهای جتا می رسد که در سه نسخه VS5، VS7 و سدان VA3 قرار است به بازار ایران عرضه شود. با اینکه تست و بررسی این خودرو پیشتر در عصر خودرو منتشر شده است اما بار دیگر نگاهی به مشخصات فنی این خودروها خواهیم انداخت. جتا برند مشترک فولکس واگن و FAW  است که در سایت فولکس واگن در کشور چین تولید می شود. خانواده جتا 3 محصول دارد که هر سه آنها برای واردات به ایران انتخاب شده اند.

    پرچمدار وارداتی های ماموت خودرو نسخه VS7 استکه یک کراس اوور با موتور 1.4 لیتری توربو بانام و نشان و برند فولکس‌واگن به حساب می آید. خروجی این موتور 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است و این بازده و توان از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بعد از آن نسخه VS5 به عنوان برادر کوچک تر دقیقا با همان موتور و گیربکس عرضه می شود با این تفاوت که علاوه بر ابعاد، تغییراتی هم در لیست آپشن ها با برادر بزرگ تر خود دارد.

    در نهایت کوچک ترین عضو این خانواده سدان VA3 است که بر پایه روی پلتفرم A05+ از سری PQ25 فولکس‌واگن تولید شده و از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت فولکس‌واگن بهره می‌برد که خروجی آن قدرتی معادل 110 اسب بخار و گشتاوری معادل 145 نیوتن متر است. گیربکس نصب‌شده بر روی آن نیز همانند دو مدل دیگر یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک از برند Aisin است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط