فونیکسریمکسبهتام

سی ال ای مفهومی : معرفی خاص ترین بنز سال های اخیر +عکس

عصر خودرو- مرسدس بنز در جدیدترین رویداد خودرویی، چالش بسیار جدی را متوجه رقبای خود کرده است. یک مفهومی از کلاس CLA که فعلا با همین نام مبتنی بر فناوری EQXX شناسایی می شود.

سی ال ای مفهومی : معرفی خاص ترین بنز سال های اخیر +عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، سی ال ای مفهومی بر پایه معماری ماژولار مرسدس بنز یا همان MMA مشهور، توسعه یافته است. در تمامی قسمت های داخلی از مواد دارای پایه زیستی استفاده شده تا زیبایی این کابین کمترین میزان تخریب را متوجه محیط زیست کند.

برد حرکتی این دلبر الکتریکی 750 کیلومتر اعلام شده اما جزئیات بخش فنی هنوز به شکل یک راز حفظ شده است.

مرسدس بنز سی ال ای مفهومی خود را بر اساس پلتفرم ویژن EQXX توسعه داده که این رویکرد هم در بخش فنی و هم کابین مورد تایید رسمی قرار گرفته است.

سی ال ای مفهومی در طراحی بدنه یک سدان 4 درب با استایل کوپه را پیش روی مخاطب قرار می دهد که اگر المان های مدرن آن یعنی چراغ های اصلی و جلوپنجره را کنار بگذاریم دقیقا منطبق با زبان طراحی دیگر محصولات لوکس و جدید این کمپانی است اما وقتی عناصر مذکور وارد این تابلوی صنعتی می شوند، قطعا یک آینده نگر خوش سیما پیش روی مخاطب قرار دارد.

رنگ قرمز اناری نیز کد رنگ مورد علاقه مرسدس بنز در معرفی محصولات جدیدش است که قبلا هم مورد استفاده قرار گرفته اما بدنه سی ال ای مفهومی میزبان طیف جذاب تری از آن است که قطعا طی پروسه فناورانه تری تولید و اجرا شده است.

الگوی طراحی چراغ های اصلی جلو و عقب به همراه بخش جلوپنجره را می توان اثرگذارترین بخش این محصول دانست که منتج به شکل گیری پروفایل فوق العاده خاصی در قسمت دماغه و عقب شده است. رینگ های اختصاصی 21 اینچی نیز در نمای جانبی جلب نظر می کنند.

در رابطه با قسمت کابین، شما را به مشاهده تصاویر دعوت می کنیم زیرا بهتر از هر توضیحی می تواند فناوری و تجمل این بخش را شرح دهد: مواد دوستدار محیط زیست، طراحی خلاقانه، فناوری نمایشگرها در کنسول یکپارچه اصلی، چرم ناپا و جزئیات بسیار دیگری که هر کدام در بهترین شکل ممکن جانمایی شده اند.

در بسیاری از قسمت ها از پلاستیک بازیافتی پلی‌اتیلن ترفتالات یا PET استفاده شده است. کفپوش ها نیز از بامبو شکل گرفته اند و جالب تر آنکه در قسمت های نقره ای داخل درب ها مانند دستگیره ها و همچنین استراحتگاه دست از کاغذ بازیافتی استفاده شده است.

دریچه های سیستم تهویه همان طراحی توربینی مورد علاقه مرسدس بنز را به شکل جذاب تری نمایش می دهند. آخرین ویرایش از نرم افزار قدرتمند ام باکس مرسدس نیز حاضر است تا بالاترین میزان هماهنگی میان این فناورانه ها را ایجاد کند.

با آنکه اطلاعات دقیقی در رابطه با ظرفیت باتری در دست نیست اما اگر برد کلی را مبنای پیش بینی ها قرار دهیم، احتمالا این مرسدس از یک بسته باتری 89.6 کیلووات ساعت استفاده خواهد کرد. همچنین حضور معماری 800-ولت برای سیستم باتری سی ال ای مفهومی قطعی است که این به مفهوم پشتیبانی از شارژر دی سی 250 کیلووات فوق سریع خواهد بود. تنها 15 دقیقه زمان لازم است تا انرژی لازم برای پیمایش 399 کیلومتر در باتری ذخیره شود.

در رابطه با پیشرانه الکتریکی سی ال ای مفهومی پیش بینی و اظهار نظر زیاد است اما تا مرسدس آن را تایید نکند پرداختن به این گمانه زنی ها بی فایده است.

براساس اعلام غیر رسمی یکی از مقامات مرسدس ، نسخه پایه مجهز به تک موتور الکتریکی روی محور عقب است و تریم های بالاتر از سامانه تمام چرخ الکتریکی پشتیبانی می کنند که به مفهوم جانمایی  موتورها روی هر دو محور است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم