فونیکسریمکسبهتام

از سوی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال صورت می‌گیرد

ارزیابی نیازمندی‌های فنی راه‌اندازی خودروی متصل کشور

عصر خودرو- وبینار «ارزیابی نیازمندی‌های فنی راه‌اندازی خودروی متصل کشور» از سوی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال برگزارمی‌شود.

ارزیابی نیازمندی‌های فنی راه‌اندازی خودروی متصل کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این وبینار روز دوشنبه 20 شهریور ماه جاری از ساعت 13 تا 15 به میزبانی صدرا فانی، دبیر کارگروه اینترنت اشیاء و هوشمندسازی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال و با حضور حسین صادقی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

    با توجه به توسعه وسایل نقلیه، توسعه زیرساخت‌ها و رفتار کاربران، خودروهای متصل یکی از مگاترندهای دهه آینده و حتی پس از آن خواهند بود. خودروهای متصل قابلیت‌های ویژه بسیاری را ارائه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بروزرسانی مستمر ترافیکی، تشخیص وسایل از راه دور، ارتباطات خودرو با خودرو و قابلیت‌های خودرانی برای خودروها اشاره کرد. این قابلیت‌ها علاوه بر بهبود تجربه رانندگی می‌توانند منجر به ایجاد امنیت بیشتر در رانندگی از طریق کاهش خطاهای انسانی هنگام رانندگی نیز شوند.

    پتانسیل‌های حوزه خودروهای متصل برای جامعه، محیط زیست، شکوفایی و رقابت‌پذیری اقتصادهای ملی بسیار متنوع و گسترده هستند. خودروی متصل به‌ عنوان خودرویی تعریف می‌شود که می‌تواند از طریق شبکه، به سایر خدمات و دستگاه‌ها متصل شود. علاوه بر لپ‌تاب‌ها و تلفن‌های همراه، اتصال خودرو به زیرساخت‌های شهری مثل چراغ راهنمایی و رانندگی، دیگر ناوگان خودرویی و حتی وسایل برقی موجود در خانه و شرکت‌ها، اتصالی را رقم خواهد زد که تبادل کلیه‌ داده‌ها را بین اجزا و به‌صورت دوطرفه، فراهم می‌کند.

    به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این وبینار به لینک https://eseminar.tv/wb116963 مراجعه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط