فونیکسریمکسبهتام

افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری

عصر خودرو- طبق آمار وزارت صنعت، تولید خودروهای سنگین‌ باری (کامیونت، کامیون و کشنده) در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در دو خودروساز بزرگ کشور ۶۹ درصد و در خودروسازی‌های خصوصی ۹۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بررسی آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کامیونت، کامیون و کشنده از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد در خودروسازی‌های دولتی و خصوصی رشد قابل توجهی را ثبت کرده است.

    تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه ابتدایی امسال توسط دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد و در بخش خصوصی 97 درصد رشد داشته است.

    طی مدت مذکور سال گذشته ٩٨٢۰ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایران‌خودرو و سایپا تولید شده که با رشد 6٩ درصدی به 16 هزار و 627 دستگاه افزایش یافته است.

    تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش خصوصی نیز رشد ٩٧ درصدی را ثبت کرده و از 5۰45 دستگاه به 10 هزار و 740 دستگاه افزایش یافته است.

    طبق آمار در یک‌ماهه مرداد ماه ٢٨٢١ دستگاه خودرو سنگین باری در کشور توسط دولتی‌ها تولید شده که به نسبت ٢۰٨١ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، 14 درصد رشد یافته است.

    همچنین در مرداد ماه ١4۰١ در مجموع ١٣۰٢ دستگاه خودروی سنگین در بخش خصوصی تولید شده بود که تولید آن‌ها به ١٩٩١ در مرداد امسال افزایش یافت و بدین ترتیب رشد ٣4 درصدی را رقم زده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط