فونیکسریمکسبهتام

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین سطح فصلی در یک دهه اخیر رسید

عصر خودرو- قیمت بنزین در آمریکا اندکی از بالاترین رکورد امسال، کاهش پیدا کرده است اما همچنان در بالاترین سطح تابستانی در بیش از یک دهه گذشته قرار دارد.

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین سطح فصلی در یک دهه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا در حال حاضر به 3.803 دلار در هر گالن رسیده که کمتر از 3.829 دلار در یک ماه پیش است اما بالاتر از قیمت 3.764 دلار سال گذشته است.

    تقاضای فصلی قوی و سلسله اختلالات پیش آمده در فعالیت پالایشگاهها، عامل افزایش اخیر قیمت بنزین بوده است. همزمان، محدودتر شدن عرضه نفت هم قیمت نفت خام را بالا برده است. پالایشگاه دلتا با ظرفیت 185 هزار بشکه در روز در ترینر و همچنین پالایشگاه نفت ایروینگ اویل با ظرفیت 320 هزار بشکه در روز در نیو برونزویک کانادا در طول سپتامبر و بخشی از اکتبر تعطیل خواهند بود که بر حدود 9 درصد از سوخت عرضه شده در این مناطق، تاثیر می گذارد.

    قیمت نفت پس از این که تحت تاثیر تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش داوطلبانه عرضه تا پایان سال 2023، به بالاترین رکورد از نوامبر صعود کرد، اندکی عقب نشینی کرد. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در اواسط معاملات روز پنج شنبه، با 0.2 درصد کاهش، به 87 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید.

    اما قیمت بالای سوخت، تنها بخشی از چالشهای انرژی پیش روی مصرف کننده آمریکایی است، گرمای بی سابقه تابستانی، مصرف برق آمریکایی ها را افزایش داده و آنها را با صورتحسابهای سرسام آور برق روبرو کرده است.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یک خانواده متوسط آمریکایی حدود 262 دلار در سال برای سرمایش هزینه می کند که در منطقه گرم و مرطوب جنوب شرقی، این هزینه به 525 دلار هم می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط