فونیکسریمکسبهتام

علت اکثر تصادفات در بزرگراه‌ها چیست؟

عصر خودرو- رییس پلیس راهور تهران گفت: رانندگان حتما هنگام توقف اضطراری و یا تصادفات غیرقابل حرکت در فاصله ۷۰ متری از علائم ایمنی و مثلث خطر استفاده کنند.

علت اکثر تصادفات در بزرگراه‌ها چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار حمیدى  با اشاره به تصادفات در بزرگراه‌ها گفت: یکی از  اتفاقاتی که مخصوصا در  معابر  بزرگراهی که سرعت‌ها نیز بالاست روی  می‌دهد، توقف  وسیله نقلیه به هر  علتی  مانند خرابی  و تصادف است که بسیار  خطرناک هستند و موجب اکثر تصادفات مى شوند.

    وی افزود: نکته اصلی  و مهم برای  راننده در  اینگونه موارد، ایمن سازی  وسیله نقلیه می‌باشد چرا که اگر  لحظه‌ای  توقف نماید و ایمن سازی  انجام نشود قطعا تصادفات شدیدی  روی  می‌دهد چرا که رانندگان دیگر در  حال تردد در  این مسیر‌ها هستند و توجه کافی  و لازم را به جلو نداشته باشند و باعث تصادف گردند.

    رییس پلیس راهور تهران  بیان کرد: رانندگان حتما پس  از  خرابی  و یا توقفات اضطراری  و یا تصادفات غیر  قابل حرکت در  فاصله 70 متری از علایم ایمنی  و مثلث  خطر  استفاده نمایند.

    وی  گفت: تصادفاتی  که بعد از  خرابی‌ها و بعد از  تصادفات روی  می‌دهد بعلت این است که رانندگان درکی از خطر تصادفات ندارند و نمی‌دانند شاید دیگر  رانندگان عبوری  با آن‌ها برخورد نمایند.

    سردار حمیدى با اشاره به کاهش میدان دید، خلوتی معابر و امکان تجربه سرعت غیر مجاز در ساعات خلوت نزدیک به صبح گفت: 4 تا 8 صبح نیز به علت خستگی رانندگانی که ساعت‌ها رانندگی کرده اند آمادگی لازم برای وقوع حوادث را دارد. 6 درصد تصادفات فوتی و جرحی در این ساعات رخ می‌دهد.

    رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد: در  شهر  تهران و در ابتدای  صبح  وضعیت ترافیکی  مناسبی  داریم و به اواخر  تابستان نزدیک می‌شویم که  مسلما مسافرت‌ها و رفت و آمد‌ها بیشتر  خواهد شد و بر  ترافیک شهر  تاثیرگذار  خواهد بود.

    سردار حمیدى گفت: فرهنگ رانندگان در  نقاط  کشور  متفاوت است و این  رفتار‌ها به صورت‌های  مختلف  بر  ترافیک و تردد‌ها تاثیرگذار  هستند.

    رییس پلیس راهور تهران افزود: دغدغه اصلی  پلیس  علاوه بر کنترل و روان سازی  ترافیک، بیشتر  به موضوع فرهنگ سازی  در  بین آحاد جامعه و مخصوصا کاربران ترافیکی  باز  می‌گردد.   

    سردار حمیدى با بیان اینکه بر فرهنگ ترافیک معمولا مولفه‌های  بسیاری  تاثیرگذار  هست که از  جمله می‌توان به ارتقای  فرهنگ  اشاره داشت گفت: بُعد دیگر  فرهنگ ترافیک  به رفتار‌های  ترافیکی رانندگان در فرهنگ‌های  مختلف  و تاثیر  رانندگی  آنان بر  ترافیک شهرها بخصوص  بر  ترافیک شهری  مانند تهران  می‌پردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط