فونیکسریمکسبهتام

وزارت رفاه خواهان اصلاح آیین نامه اجرایی واردات خودرو شد+ سند

عصر خودرو- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه ای به قاسمی علی آبادی، دبیر کمیسیون زیربنایی صنعت و محیط زیست هیات دولت، خواهان اصلاح بندهایی از آیین نامه اجرایی واردات خودروهای معلولان شد.

وزارت رفاه خواهان اصلاح آیین نامه اجرایی واردات خودرو شد+ سند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر خودرو»، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نامه خواهان اصلاح  بند دال ماده یک آیین نامه اجرایی واردات خودرو معلولین  شده است. در این بند صرفا به  معلولان جسمی و حرکتی اشاره شده که مرتضوی خواهان اصلاح آن و افزوده شدن سایر افراد دارای معلولیت ذهنی و بینایی بویژه افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید به علت محدودیت عملکردی و شرایط خاص رفتاری که امکان استفاده از سامانه های عمومی حمل و نقل را نداشته، شده است.

    مرتضوی همچنین جهت جلوگیری از سواستفاده های احتمالی خواهان اضافه کردن بندی است تا خودروهای فوق تا پنج سال امکان واگذاری به غیر را نداشته باشند. 

    مرتضوی در ادامه به دلیل شرایط خاص معیشتی و اقتصادی افراد دارای معلولیت خواهان حذف کلیه حقوق گمرکی، سود بازرگانی، هزینه های گمرکی و عوارض موضوع ماده 14 قانون امور گمرکی برای واردات خودروهای معلولین شد.

    مرتضوی در پایان این نامه خواهان درج اینکه  سهمیه هر فرد مشمول تنها یک بار باشد در آیین نامه نهایی واردات خودرو معلولان شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط