فونیکسریمکسبهتام

صادرات دیزل چین سه برابر شد

عصر خودرو- پالایشگاه‌های چینی در پی افزایش سهمیه صادرات و حاشیه سود رو به رشد فروش به بازارهای خارجی، صادرات دیزل را از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، سه برابر افزایش دادند.

صادرات دیزل چین سه برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد صادرات دیزل در فاصله ژانویه تا اوت، 197.2 درصد در مقایسه با هشت ماه نخست سال 2022 رشد کرد. صادرات دیزل چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 51.5 درصد افزایش داشت. صادرات بنزین و سوخت جت چین هم در اوت و در هشت ماه نخست امسال، افزایش یافت.

    حاشیه سود پالایش منطقه‌ای در اوت به 12 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید که بالاتر از ژوئیه و بالاترین میزان از اواخر ژانویه امسال بود.

    افزایش صادرات سوخت به خصوص دیزل از سوی چین، همزمان با رشد حجم پالایش نفت توسط پالایشگاه‌های چینی در اوت، روی داد.

    آمار هفته گذشته چین نشان داد حاشیه سود بالای صادرات و پیک تقاضای تابستانی، باعث شده است پالایشگاه‌های این کشور، پالایش نفت را به رکورد 15.23 میلیون بشکه در روز در اوت افزایش دهند که بالاترین حجم پالایش شده تاکنون بوده است.

    مجموع تولید پالایشگاهی در ماه میلادی گذشته، 19.6 درصد در مقایسه با اوت سال 2022 رشد کرد. رشد تولید پالایشگاهی، بالاترین رشد سالانه از مارس سال 2021 بود. در فاصله ژانویه تا اوت، تولید پالایشگاهی بر مبنای سال به سال، 11.9 درصد رشد کرد و به 14.76 میلیون بشکه در روز رسید.

    چین در اوت، بالاترین حجم واردات ماهانه نفت را داشت و ورود محموله‌های نفتی به این کشور نسبت به ژوئیه، 20.9 درصد و در مقایسه با اوت سال میلادی گذشته، به میزان 30.9 درصد رشد کرد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، کمبود ظرفیت پالایش، دلیل بزرگ وضعیت عرضه محدود است. عامل دیگر، تاب آوری تقاضا حتی در مواجهه با فعالیت صنعتی کندتر است. بعضی از تحلیلگران هشدار می دهند که وضعیت عرضه ممکن است با اوج گرفتن فعالیت صنعتی، حادتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم