فونیکسریمکسبهتام

خودروهای داخلی اقتصادی هستند؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کف قیمت خودرو در دنیا حدود ۸هزار دلار است که اگر با ارز فعلی این قیمت را به ریال تبدیل کنیم، باید گفت که تقریبا خودروهای داخلی اقتصادی هستند؛ اما مشکل از جایی شروع می‌شود که به دلیل عرضه کم، امکان خرید خودرو از کارخانه وجود ندارد.

خودروهای داخلی اقتصادی هستند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت،  بهزاد رحیمی درباره تولید خودروی اقتصادی گفت: اگر مردم بتوانند خودرو را بدون محدودیت و با قیمت کارخانه خریداری کنند، می‌توان ادعا کرد قیمت برخی از خودروهای موجود اقتصادی است.

    نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها حدود 200میلیون تومان است که این عدد با نرخ ارز فعلی حدود 4هزار دلار می‌شود، ادامه داد: مشکل فعلی بازار خودرو کمبود عرضه است؛ ازآنجاکه عرضه پاسخگوی نیاز بازار نیست، بنابراین قیمت خودرو در بازار در برخی موارد به دو برابر قیمت کارخانه می‌رسد و از همین رو از اقتصادی بودن خارج شده و مردم توانایی خرید این خودروها را نخواهند داشت.

    وی اضافه کرد: خودروسازان باید به سراغ افزایش تولید بروند تا خودرو با قیمت کارخانه به دست مردم برسد؛ در صورت تحقق این مهم، خودرو با قیمت اقتصادی به دست مصرف‌‌کننده می‌رسد. به طور مثال اگر تیبا با قیمت کارخانه به دست مشتری برسد، خودرویی اقتصادی است اما وقتی برخی ناچارند این خودرو را با قیمتی حدود 100میلیون بالاتر از کارخانه خریداری کنند، از اقتصادی بودن خارج می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای تامین خودروی موردنیاز اقشار کم‌درآمد جامعه، خودروسازان باید تولید را افزایش دهند تا مردم بتوانند خودروهای اقتصادی را با قیمت منطقی خریداری کنند؛ البته نکته مهم در این زمینه توجه به کیفیت این خودروهاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط