فونیکسریمکسبهتام

کیفیت لوازم یدکی خودرو ارتقا یابد

عصر خودرو-عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نرخ لوازم یدکی از بهای خودرو در بازار تبعیت می‌کند و قیمت خودرو نیز در بازار تابع سیاست‌های خودرویی وزارت صمت و دولت است بنابراین با ارزان شدن قیمت خودرو، بهای قطعات یدکی نیز ارزان می‌شود.

کیفیت لوازم یدکی خودرو ارتقا یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره قیمت لوازم یدکی، گفت: بهای این محصولات از قیمت خودرو در بازار تبعیت می‌کند و قیمت خودرو نیز در بازار تابع سیاست‌های خودرویی وزارت صمت و دولت است بنابراین با ارزان شدن قیمت خودرو، بهای قطعات یدکی ارزان می‌شود زیرا بسیاری از قطعات قبل از این تولید شده و در انبارها موجود است.

    نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع افزایش بی‌ضابطه قیمت لوازم یدکی ورود کنند، ادامه داد: باید با اقدامات سنجیده و حساب شده بازار را مدیریت و از سوءاستفاده دلالان جلوگیری کرد به طور مثال باید با فروشنده‌ای که لوازم یدکی ارزان قیمت خریداری کرده اما در شرایط کنونی لوازم یدکی را با قیمت‌های گزاف به بازار عرضه می‌کند، برخورد شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: لوازم یدکی کالایی مصرفی است و در صورتی که این محصولات از کیفیت لازم برخوردار نباشند مصرف‌کنندگان ناچارند در دوره‌های کوتاه مدت این قطعات را تعویض کنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: از آنجا که در برخی مواقع عرضه و تقاضا در بازار لوازم یدکی باید یکدیگر برابر نیست، قیمت برخی از این قطعات در بازار گران است، خودروسازان باید شرایطی فراهم کنند که امکان رصد لوازم یدکی تولید شده فراهم شود./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط