فونیکسریمکسبهتام

ورود ۱۰۰ دستگاه "متروباس" به پایتخت

خرید ۱۰۰۰ "اتوبوس برقی" تا سال آینده

عصر خودرو- شهردار تهران از عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های داخلی برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین (متروباس) خبر داد و گفت: از ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس که وارد ناوگان می‌شوند، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد می‌شود.

خرید ۱۰۰۰ "اتوبوس برقی" تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون 667 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

    وی افزود: از 667 اتوبوس و مینی‌بوس اشاره شده؛ 237 دستگاه مربوط به شش‌ماهه ابتدای سال 1402 است و این روند نوسازی و بازسازی در 6ماهه دوم سال 1402 ادامه خواهد داشت.

    شهردار تهران با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس‌ها تصریح کرد: 150 دستگاه اتوبوس در 6ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و إن‌شاءالله این میزان تا پایان سال 1402 افزایش خواهد یافت.

    زاکانی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل پایتخت گفت: با توجه به تلاش صورت گرفته 3 هزار دستگاه قرارداد بسته است که از این 3 هزار دستگاه، 500 دستگاه مینی‌‌بوس هستند.

    وی ادامه داد: إن‌شاءالله طی برنامه‌ریزی انجام شده اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های اشاره شده (3 هزار دستگاه) طی امسال و سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

    شهردار تهران اضافه کرد: از 3 هزار دستگاه اشاره شده، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده 50 دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص کم‌کم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوسهای برقی گام برداریم.

    زاکانی همچنین به ورود اتوبوس‌های سه‌کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: 4 دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری دو دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل کردیم و إن‌شاءالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

       وی از ورود 100 دستگاه اتوبوس سه‌کابین به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکتهای داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است تفاهم نامه ای امضا شده و إن‌شاءالله این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های قبلی یورو5 نبودند اما اتوبوس‌های جدید با استانداردها وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد، گفت: تمام اتوبوس‌ها در یک فرایند پلاک‌گذاری و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل وخدمت‌رسانی کنیم.

    زاکانی همچنین در خصوص خطوط فعالیت اتوبوس‌های برقی در پایتخت نیز گفت: این اتوبوس‌ها در محور جمهوری به کار گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو