فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از اولین امدادخودرو هوشمند

عصر خودرو- یک‌شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲،‌ شرکت آرین پارس موتور با همکاری شرکت دلفین، از اولین امدادخودرو هوشمند رونمایی کرد.

رونمایی از اولین امدادخودرو هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ماشین لاماری امداد که بر پایه‌ی خودرو ایما به‌روزرسانی و تجهیز شده است، حالا به‌کمک شرکت دلفین، با اضافه شدن تجهیزات جانبی، به اولین خودرو امدادی هوشمند در ایران تبدیل شده است.

    خودرو لاماری امداد هوشمند، حالا به 2 دوربین داشبورد (دش کم) مجهز است که فعالیت‌های انجام شده در داخل و همچنین خارج از این خودرو را رصد می‌کنند. یک دروبین در سمت چپ داشبورد و روبه‌روی راننده قرار گرفته است تا فعالیت‌ها و اقدامات راننده خودرو امداد را بررسی و کنترل می‌کند و درصورت رخ دادن تخلف ازسوی راننده، اطلاعات را در اختیار شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات امدادی لاماری قرار می‌دهد. دوربین دوم، در کنار آینه‌ی وسط و روبه جاده تعبیه شده است و اتفاقات و سفرهای روزانه‌ی خودرو امداد را ثبت می‌کند. هدف از قرارگیری این دوربین‌ها، در حقیقت ثبت اطلاعات و اتفاقات در مسیر خدمت‌رسانی خودرو امداد لاماری است.
    شایان ذکر است اولین امدادخودرو هوشمند ایران، توسط مجموعه‌ی "همران" و "دلفین"  که در حوزه‌ی هوشمندسازی، ‌مدیریت ناوگان خودرویی و خودروهای متصل فعال هستند، تجهیز شده است. ازجمله مهم‌ترین امکانات این امدادخودرو هوشمند می‌توان به پایش لحظه‌ای وضعیت خودرو ازطریق ارتباط با ECU، بررسی و آنالیز رفتار رانندگان، نظارت لحظه‌ای تصویری بر امدادگر، ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی امدادگر، ارائه‌ی گزارشات و سابقه‌ی ماموریت‌ها و برقراری تماس اضطراری با فناوری eCall اشاره کرد.
    قرار است حدود 32 دستگاه از این خودروهای سرویس، بین نمایندگی‌های لاماری در سراسر کشور توزیع شوند؛ به‌طوری‌که هر نمایندگی 1 یا 2 دستگاه خودرو امدادی داشته باشند تا برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط